Protestele angajaților STB împotriva austerității
Sindicatul Societății de Transport București (STB) își exprimă nemulțumirea față de măsurile fiscale adoptate de Guvern, existând discuții despre organizarea de proteste și chiar o posibilă grevă. Condițiile de lucru precare, lipsa pieselor de schimb și măsurile de austeritate au determinat mulți șoferi și vatmani să fie de acord cu ideea unei greve, așteptând semnalul sindicatelor care îi reprezintă.
În contextul codului roșu de caniculă din București, se constată că numeroase autobuze, troleibuze și tramvaie nu dispun de aer condiționat, ceea ce amplifică nemulțumirile angajaților. Un șofer a declarat: „N-ai cum să fii mulțumit nici de condițiile de muncă, că tot se îmbunătățesc, se îmbunătățesc, dar de fapt nu se schimbă nimic. Circulăm fără aer condiționat, de multe ori piese nu sunt.”
Un alt șofer a adăugat: „Mașina nu e dotată. Sunt printre primele mașini care au venit. Te usuci de căldură. Transpiri într-una și te îmbolnăvești.” Aceștia subliniază că, în timp ce birourile beneficiază de condiții optime, pentru ei lipsesc resursele necesare funcționării corespunzătoare a vehiculelor.
Nemulțumirea angajaților este agravată de scumpirile recente și de măsurile de austeritate anunțate de Guvern. Există șase sindicate în cadrul STB, iar în toate se discută despre posibilitatea unor proteste și a unei greve generale. Majoritatea șoferilor și vatmanilor intervievați au fost de acord cu ideea de a opri lucrul pe termen lung, invocând necesitatea unei acțiuni decisive.
Unii angajați au declarat: „Da. În anumite condiții, da. Că altfel se pare că nu se face nimic.” Alții au subliniat că o grevă nu ar trebui să fie singura soluție, dar că este esențial să fie luate măsuri. „Este. Trebuie!”, a afirmat un alt angajat, exprimându-și convingerea că acțiunea este necesară.
În prezent, sindicaliștii se consultă pentru a decide pașii următori și așteaptă semnalul confederațiilor naționale la care sunt afiliați. Ultima grevă din STB a avut loc acum trei ani, având consecințe nefaste pentru mulți angajați, conducerea societății cerând greviștilor despăgubiri de 18 milioane de lei.