Ferrari ia în considerare revenirea la cutia de viteze manuală pentru anumite modele
După mai bine de un deceniu de absență, Ferrari analizează posibilitatea revenirii la cutia de viteze manuală. Conform informațiilor recente, noul sistem ar putea echipa modele de colecție, produse în serii extrem de limitate.
Producătorul italian lucrează la dezvoltarea unei noi transmisii manuale, care ar urma să fie disponibilă pe un viitor model din gama Icona, care include creații precum Monza SP1, SP2 și Daytona SP3.
Ultimul Ferrari care a putut fi comandat cu transmisie manuală a fost California, lansat în 2012. De atunci, toate modelele au venit exclusiv cu transmisii automate, indiferent de tipul de producție, fie că este vorba despre serii limitate sau ediții speciale.
Gianmaria Fulgenzi, responsabilul cu dezvoltarea produselor la Ferrari, a declarat că decizia de a readuce cutia manuală este influențată de apropierea de limitele tehnologice în materie de performanță. Acesta a explicat că experiența condusului a devenit atât de extremă, încât nu toți clienții își mai doresc accelerații brutale sau complexitate tehnologică. „Am ajuns foarte aproape de limita maximă de performanță. În Formula 1, 0-100 km/h se face în 2.3 secunde. Cu modelul SF90 XX, atingem 2.4 sau 2.5 secunde – și asta cu tracțiune integrală. Nu este o experiență ușor de gestionat pentru oricine, mai ales în utilizare frecventă”, a declarat Fulgenzi.
El a subliniat și cererea tot mai mare din partea clienților pentru o experiență de condus mai autentică. În cazul în care cutia manuală va reveni în oferta Ferrari, aceasta va fi disponibilă pe modele cu motoare mai „prietenoase”, având un cuplu mai mic, pentru a face condusul mai accesibil și plăcut.
„Schimbarea manuală a treptelor de viteză este ceva ce ne-ar putea defini din nou, în funcție de model. În special seria Icona, care celebrează moștenirea noastră, ar putea găzdui o astfel de transmisie. Acestea sunt mașini care nu sunt făcute doar pentru cifre și recorduri, ci pentru emoție, pentru plăcerea pură de a conduce”, a adăugat Fulgenzi.
„Pentru un șofer obișnuit, trebuie să te susții fizic pentru acest tip de accelerație, iar cu privire la mușchii și oasele din gâtul tău, nu este ușor pentru perioade lungi. Nu cred că toți clienții noștri își doresc să se antreneze în fiecare dimineață doar pentru a putea conduce mașinile noastre”, a concluzionat oficialul mărcii.