Declinul veniturilor în sectorul componentelor auto
Cei mai mari producători de componente auto au înregistrat o scădere a veniturilor în 2024, principala cauză fiind scăderea cererii din industria auto, unde tranziția la producția electrică avansează mai lent decât estimările inițiale. Veniturile celor mai mari 100 de companii din acest sector au scăzut cu 2,8%, menținându-se la un nivel de aproape o mie de miliarde de dolari.
Lideri în industrie
Liderul absolut al furnizorilor auto la nivel mondial rămâne Bosch, cu venituri de 54,3 miliarde euro în 2024, în scădere cu aproximativ 1,5 miliarde euro. Printre companiile germane majore din acest sector se numără și Continental, care se află pe locul 9 global, cu venituri de 26,4 miliarde euro, și Schaeffler, locul 14, cu 18,5 miliarde euro. Toate aceste companii au afaceri în România.
Pe de altă parte, Japonia continuă să domine sectorul componentelor auto, având cel mai mare număr de companii în rândul celor mai mari 100. Analiza realizată de Automobilwoche arată că Japonia are 21 de producători, cu unul mai mult decât Germania.
Companii japoneze de top
Liderul companiilor japoneze, Denso, ocupă locul al doilea la nivel mondial, cu afaceri de 47,9 miliarde euro, în ușoară creștere față de anul anterior. Aisin, care se află pe locul 7, a raportat venituri de 30,9 miliarde euro.
Companii importante din industrie
Pe locul al treilea se află Magna International, cu venituri de 42,8 miliarde euro, stabil în comparație cu performanțele din 2023. Locurile 3 și 4 sunt ocupate de ZF Friedrichshafen (37,3 miliarde euro) și CATL (35,2 miliarde euro), care s-au confruntat cu o scădere semnificativă a veniturilor de 6 miliarde euro.
Un număr considerabil de companii din top 20 al furnizorilor din industria auto au afaceri în România, inclusiv Forvia (Franța, locul 8, 28,2 miliarde euro), Lear (SUA, locul 10, 23,3 miliarde euro) și Aptiv (fosta Delphi, SUA, locul 12, 19,6 miliarde euro).
Ascensiunea companiilor chineze
Companiile americane se situează pe locul al treilea în lume, cu Lear și Aptiv în top 100, iar cea de-a treia cea mai mare fiind Borg Warner. China își afirmă influența în industria componentelor auto, având 14 companii în top 100, cu CATL printre cele mai mari furnizori, și Yanfeng, care concurează cu marile companii germane. În total, China depășește Coreea de Sud, care are doar nouă companii în top.
Printre marii producători chinezi se numără Ningbo Group, cu venituri de 3,7 miliarde euro, și Huizhou Desay SV Automotive, cu 3,8 miliarde euro. De asemenea, SK On, un important producător de baterii, a înregistrat o scădere a veniturilor pe fondul scăderii vânzărilor de mașini electrice.
Cei mai mari producători de componente auto
- Bosch – 54,3 miliarde euro
- Denso – 47,9 miliarde euro
- Magna International – 42,8 miliarde euro
- ZF Friedrichshafen – 37,3 miliarde euro
- CATL – 35,2 miliarde euro
- Hyundai Mobis – 32,9 miliarde euro
- Aisin – 30,9 miliarde euro
- Forvia – 28,2 miliarde euro
- Continental – 26,4 miliarde euro
- Lear – 23,3 miliarde euro