Controalele de combustibil ale avioanelor Boeing, revizuite de diverse companii aeriene în urma incidentului Air India
India a ordonat luni companiilor aeriene să examineze comutatoarele de combustibil ale mai multor modele Boeing, în timp ce Coreea de Sud a anunțat că va impune măsuri similare. Aceste acțiuni vin pe fondul intensificării verificărilor asupra dispozitivelor de blocare a comutatoarelor de combustibil, în contextul anchetei privind accidentul mortal al Air India din 12 iunie, în care au murit 260 de persoane, conform unui raport Reuters.
Măsurile de precauție adoptate de India, Coreea de Sud și alte companii aeriene au fost luate în ciuda asigurărilor din partea Boeing și a Administrației Federale a Aviației din SUA (FAA), care au declarat că dispozitivele de blocare sunt sigure. Dispozitivele de blocare au fost supuse unei verificări amănunțite după accidentul unui Boeing 787 Dreamliner al Air India, unde comutatoarele au trecut aproape simultan din poziția de funcționare în poziția de oprire la scurt timp după decolare. Înregistrările audio din cabina pilotului arată un dialog între piloți, unul întrebând de ce a fost oprită alimentarea cu combustibil, iar celălalt răspunzând că nu a făcut acest lucru.
Raportul preliminar al anchetei menționează o recomandare din 2018 a FAA, care sugera operatorilor mai multor modele Boeing, inclusiv 787, să inspecteze dispozitivele de blocare pentru a preveni acționarea accidentală. Direcția Generală a Aviației Civile din India a emis un ordin de investigare a acestor dispozitive pe modelele Boeing 787 și 737, în urma inspecțiilor efectuate de companiile aeriene indiene și internaționale.
Unele companii aeriene din întreaga lume, precum Qantas Airways din Australia și ANA din Japonia, au realizat verificări ale comutatoarelor de combustibil începând din 2018, conform recomandării FAA. Altele, inclusiv Singapore Airlines, au efectuat inspecții suplimentare după publicarea raportului preliminar despre accidentul Air India. Korean Air Lines a început inspectarea proactivă a comutatoarelor de combustibil, în timp ce Japan Airlines a declarat că urmează recomandările din 2018.
Boeing a redirecționat întrebările către FAA, care nu a răspuns la solicitări. Acțiunile Boeing au crescut cu 1,6% luni, după ce raportul preliminar nu a recomandat măsuri suplimentare pentru operatorii de avioane 787 sau pentru motoarele produse de GE. Air India Group a început verificarea mecanismului de blocare a comutatoarelor de combustibil ale flotei sale 787 și 737, fără a descoperi probleme, conform unei surse. Aproximativ jumătate din avioanele 787 și aproape toate avioanele 737 au fost inspectate, iar inspecțiile urmau să fie finalizate în următoarele zile.
Raportul preliminar a subliniat că Air India nu a efectuat inspecțiile sugerate de FAA, deoarece avizul din 2018 nu era obligatoriu. De asemenea, înregistrările de întreținere arată că modulul de control al accelerației, inclusiv comutatoarele de combustibil, a fost înlocuit în 2019 și 2023 pe avionul implicat în accident. Directorul general al Air India, Campbell Wilson, a afirmat că raportul preliminar nu a identificat defecte mecanice sau de întreținere, confirmând că toate lucrările de întreținere necesare au fost realizate.