Renault în cădere liberă: O privire asupra declinului acțiunilor sale
Acțiunile Renault s-au prăbușit cu peste 16% după anunțarea celor mai recente rezultate financiare ale companiei. Ultimul bilanț semnat de Luca de Meo, CEO-ul Renault Group, arată că, deși cifra de afaceri a crescut cu 2,5%, previziunile pentru viitor sunt mai puțin optimiste din cauza scăderii cererii.
În primele șase luni ale acestui an, Renault Group, care deține și marca Dacia, a înregistrat venituri de 27,6 miliarde euro, cu 2,5% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, continuându-și astfel consolidarea financiară. Marja operațională a companiei a fost de 6%, în scădere cu 2,1 puncte procentuale față de anul anterior, iar fluxul de numerar liber s-a ridicat la 47 milioane euro.
Compania a precizat că, în luna iunie, a înregistrat „o performanță sub așteptări”, cauzată de volume de vânzări sub nivelul anticipat, precum și de o presiune comercială crescută din cauza scăderii pieței de retail și a sectorului vehiculelor comerciale ușoare. De asemenea, un nivel al creanțelor afectat de decalaje în facturare a contribuit la această situație. Fondul de rulment a fost justificat printr-un nivel mai mare al producției în urmă cu un an și prin creșterea stocului de produse comparativ cu decembrie 2024.
La finalul lunii iunie, stocurile totale ale Renault Group, incluzând producția și dealerii independenți, s-au situat la 530.000 de vehicule, în scădere față de 560.000 de vehicule la sfârșitul lunii martie 2025.
Cel mai important mesaj din raportul financiar se referă la previziunile pentru anul în curs, care nu sunt optimiste. Compania și-a revizuit perspectivele pentru exercițiul financiar 2025, estimând o marjă operațională de aproximativ 6,5% (comparativ cu prognoza anterioară de peste 7%) și un flux de numerar liber între 1,0 și 1,5 miliarde de euro (față de peste 2 miliarde de euro estimat anterior).
Reprezentanții Renault au subliniat „politica comercială riguroasă, axată pe crearea de valoare în detrimentul volumelor, pentru a proteja lansările de produse”, indicând o consolidare a planului de reducere a costurilor pe termen scurt și o accelerare a inițiativelor structurale. Planul se concentrează pe reducerea cheltuielilor generale și administrative (SG&A), precum și a costurilor de producție și de cercetare-dezvoltare (R&D).
Cifrele prezentate sunt preliminare și neauditate, iar rezultatele financiare complete pentru primul semestru al anului 2025 vor fi publicate pe 31 iulie 2025.