SAIC dă startul fabricării noului MG4, liderul vânzărilor de vehicule electrice din Europa, cu speculații privind o baterie capabilă să parcurgă 800 km
MG4, cel mai vândut automobil electric din China, va primi în acest an o nouă generație, cu un design și noi baterii. Autonomia vehiculului ar putea ajunge până la 800 km, dacă informațiile se confirmă. SAIC a demarat producția noii generații a hatchback-ului compact MG4 în fabrica din Nanjing, pregătind stocurile pentru lansarea pe piață în luna august.
Compania nu a anunțat deocamdată specificațiile versiunilor noului model și nici prețurile acestora. Noul MG4 va avea un design complet schimbat, iar detalii neoficiale sugerează un grup motopropulsor de 120 kW montat pe puntea spate. Dimensiunile vor crește, având 4,39 metri lungime și 1,84 metri lățime, cu un ampatament de 2,75 metri, ceea ce reprezintă o creștere de peste 10 centimetri la lungime față de prima generație.
Noutăți vor fi introduse și la platforma software, dezvoltată împreună cu Oppo, care va integra utilizarea telefoanelor pentru aplicații, comenzi vocale, navigație bazată pe gesturi și conexiunea în cloud. Au existat informații despre o posibilă implementare a bateriilor semi-solide, dar nu există o confirmare oficială. Autonomia de 800 km este considerată neverosimilă pentru acest segment de piață, dar nu imposibilă, având în vedere că ar echipa doar versiunile de top, în timp ce versiunea de intrare va avea o baterie similară cu cea a actualei generații.
MG4 a fost lansat în Europa înainte ca mașinile BYD sau Lynk&Co să devină populare, profitând de reputația vechiului brand britanic. Acesta a avut o ascensiune surprinzătoare pe piețele sud-europene, cum ar fi Spania și Italia, și s-a vândut bine și în piețele mari, precum Franța și Germania. Cele mai bune vânzări au fost în Marea Britanie, unde publicul a reacționat pozitiv la revenirea mărcii MG.
În 2023, MG4 a atins un vârf de vânzări, cu 73.000 de exemplare vândute în Europa, un volum pe care alte modele chinezești nici nu îndrăznesc să-l viseze. Dintre cele peste 230.000 de automobile vândute de MG în 2023, MG4 a reprezentat aproximativ o treime, fiind al doilea cel mai vândut model al mărcii, după ZS, care are motoare hibride și cu combustie.
În 2024, MG4 a înregistrat o scădere a vânzărilor la 52.000 de exemplare (-28%), afectată de scăderea generală a pieței de mașini electrice și de creșterea concurenței. De asemenea, modelul a ajuns la finalul ciclului industrial, iar informațiile despre noua generație au determinat amânarea deciziilor de cumpărare pentru unii clienți. Lansarea noii generații în Europa ar putea avea loc în a doua parte a anului, dar nu a fost anunțată oficial de companie.