Noutăți de ultimă oră: Primele imagini neîngrădite cu noul Sandero
Filmările pentru viitorul clip publicitar al noului Sandero de la Dacia au dus la scăparea primelor fotografii cu acest automobil către public. Mașina a fost surprinsă în Marsilia, pe un bulevard închis circulației publice.
Un membru al echipei care filmează videoclipul ce va rula începând din toamna viitoare a dezvăluit primele imagini cu mașina pregătită de constructorul auto român. „Turnăm clipul publicitar Dacia cu o echipă grozavă. Ce provocare să oprești traficul în Marsilia pe un mare bulevard”, a fost mesajul care însoțește fotografiile.
Un element proeminent al noului Sandero este culoarea sa, un galben muștar foarte interesant, care ar putea deveni noua culoare-vedetă la Dacia în următorii ani. Mașina a finalizat aproape toate testele înainte de debutul oficial, care va aduce nu doar modificări de design, ci și o serie de noutăți la nivelul motoarelor.
Îmbunătățiri ale motorizării
Cea mai semnificativă îmbunătățire va fi trecerea de la actualele motoare cu combustie de un litru la noile motoare de 1.2 litri, cu și fără hibridizare mild pe 48 de volți. Aceasta va oferi nu doar mai multă putere, ci și un consum mai mic de benzină și emisii reduse de CO2, cu până la 20 de grame. Tandemul acestui nou motor cu sistemul GPL va face din Sandero unul dintre cele mai economice și accesibile motoare din segmentul B.
Noile motoare 1.2 mild-hybrid vor fi dotate cu o baterie de 48 de volți de 0,9 kWh și un motor electric de 16 CP, care va suplimenta resursele motorului prin recuperarea energiei din frânare. Există informații despre un motor full-hybrid, care va completa gama de propulsii, cel mai probabil un nou hibrid cu o putere mai mică decât ce se găsește pe Jogger și Duster/Bigster, bazat pe un motor produs de compania Horse, la Mioveni. Vicepreședintele executiv pentru planificare produse al grupului Renault a confirmat că Sandero va primi motorizare full-hybrid, însă rămâne de văzut când va fi disponibilă aceasta.
Modificări de design și tehnologie
În plus, pe Jogger, actualul motor hibrid va fi înlocuit cu propulsorul 155 Hybrid, bazat pe motorul cu combustie de 1.8 litri, însoțit de un motor electric de 49 CP, integrat în cutia de viteze multi modală. Emisiile acestui motor depășesc cu doar câteva grame pragul de 100 grame/100 km, ceea ce este esențial pentru ecuația emisiilor mărcii Dacia.
O altă noutate așteptată pentru modelul subcompact va fi noua cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj, care va oferi mai mult rafinament clienților preferând mașinile cu două pedale, contribuind totodată la reducerea consumului.
Strategia Dacia pentru această toamnă include lansarea versiunilor restilizate, cunoscută drept Phase 3, pentru toate cele trei modele din familia Sandero, inclusiv Stepway, Logan și Jogger. Facelift-ul va implica modificări discrete ale designului, inclusiv noi faruri cu o arhitectură nouă și o bară parașoc complet redesenată.
La interior, una dintre cele mai importante schimbări va fi la nivelul ecranului sistemului de infotainment, actualul display de 8 inchi urmând a fi înlocuit cu unul mai mare, de 10 inci, similar cu cel de pe Duster. Afișajul digital al bordului va fi extins, fiind disponibil în prezent doar pentru motorizarea hibrid de pe Jogger.