Stellantis continuă să înregistreze scăderi în vânzări și în 2025
Compania auto Stellantis, formată în urmă cu patru ani prin fuziunea dintre Peugeot Citroen și Fiat Chrysler, nu reușește să își găsească ritmul, fiind afectată semnificativ de performanțele slabe ale mărcilor americane și de evoluția lentă a pieței de vehicule electrice din Europa. Grupul a anunțat o scădere a vânzărilor la nivel global în primul trimestru din 2025.
Livrările de vehicule raportate de Stellantis pentru perioada ianuarie – martie 2025 arată un declin de 9% față de nivelul din 2024, cu scăderi pe toate piețele majore, cu excepția Americii de Sud. În 2021, în primul an de existență, Stellantis a vândut peste 1,5 milioane de vehicule în trimestrul 1, dar de atunci vânzările au continuat să scadă sistematic.
În trimestrul 1 din 2025, Stellantis a înregistrat vânzări de 1,21 milioane de vehicule, pierzând 117.000 de clienți comparativ cu anul precedent. Cele mai mari pierderi s-au înregistrat pe piața din America de Nord, unde livrările au scăzut cu 20%, ajungând la 325.000 de vehicule, cu 82.000 mai puține decât în 2024. În Europa, vânzările au fost de 568.000 de vehicule, marcând o scădere de 8%. În Orientul Mijlociu și Africa, cu 100.000 de unități vândute, scăderea a fost de 15%, iar în Asia și India, volumele vândute au atins un minim istoric de 12.000 de vehicule, ceea ce reprezintă un declin de 20%.
Divizia de mașini de lux, Maserati, a văzut vânzările înjumătățite, livrând doar 1.700 de vehicule, față de 3.300 în anul anterior, ceea ce se traduce printr-o pierdere de 48% din volumul de clienți în primele trei luni ale acestui an.
Compania oferă câteva explicații pentru această situație, dar acestea nu acoperă toate cauzele declinului. În America de Nord, scăderile de producție cauzate de vacanțe sunt menționate, dar există și probleme semnificative cu gama de modele, în special pentru Chrysler, care vinde în prezent doar un singur model. În Europa, schimbările din gamele principalelor mărci, care sunt influențate de noile norme GSR 2, reprezintă o parte dintre cauze, alături de lipsa unei oferte complete de modele din partea Fiat și de scăderea Citroen pe piața din Franța.