Shein obține verde pentru listarea pe piața bursieră din Londra
Retailerul online de modă rapidă Shein a obținut aprobarea Autorității de Conduită Financiară (FCA) din Marea Britanie pentru oferta publică inițială (IPO) planificată la Bursa din Londra, conform surselor citate de Reuters. Aprobarea din partea FCA reprezintă un pas important pentru compania fondată în China, care a depus confidențial documentele necesare în iunie anul trecut.
Shein se confruntă cu provocări pe piețele financiare, din cauza tarifelor de 145% impuse de președintele american Donald Trump pe mărfurile chinezești și a înăspririi regulilor privind expedierile scutite de taxe din China către SUA. La ultima rundă de finanțare din 2023, Shein a fost evaluată la 66 miliarde de dolari, dar compania are nevoie și de aprobările autorităților chineze, în special de la Comisia de Reglementare a Valorilor Mobiliare din China (CSRC), pentru listarea la Londra.
Shein a informat recent CSRC despre aprobarea primită din partea FCA, însă nu a obținut încă undă verde de la autoritatea chineză. Compania nu deține și nu operează fabrici proprii, ci se aprovizionează de la aproximativ 5.800 de producători terți, în mare parte din China, ceea ce o supune reglementărilor CSRC.
Fondată de antreprenorul Sky Xu, Shein intenționa inițial să se listeze la Londra în prima jumătate a acestui an, în funcție de obținerea aprobărilor din UK și China. Totuși, perspectivele companiei s-au complicat recent, după ce administrația Trump a decis să pună capăt facilității „de minimis”, care permitea intrarea fără taxe vamale în SUA a expedierilor cu valoare sub 800 de dolari. Această măsură ar putea forța Shein să crească prețurile în SUA, cea mai mare piață a sa, deși compania anticipase această evoluție și a început deja să colaboreze cu furnizori din Brazilia și Turcia.
În contextul acestor turbulențe, IPO-ul Shein ar putea fi amânat pentru a doua jumătate a anului. Războiul comercial declanșat de Trump împotriva Chinei a stârnit temeri legate de revenirea inflației și de scăderea consumului în SUA, impactând perspectivele retailerilor, inclusiv Shein și rivalul său chinez Temu, specializat în produse cu preț redus.