Ministerul Educației lansează inițiative pentru simplificarea birocratică și modernizarea digitală a sistemului
Ministerul Educației a demarat un demers de debirocratizare, simplificare și digitalizare a activităților din învățământ și cercetare. Cadrele didactice, elevii, studenții și personalul administrativ sunt invitați să trimită propuneri până la 15 august.
Măsurile propuse vizează eficientizarea activității și creșterea satisfacției profesionale. În contextul implementării măsurilor de control al impactului negativ al crizei fiscal-bugetare asupra educației-cercetării și anticipând reformele angajate prin Raportul QX, Ministerul urmărește să adopte măsuri imediate și pe termen mediu pentru debirocratizare, simplificare și digitalizarea activităților în unitățile de educație și cercetare-dezvoltare-inovare. Aceste măsuri se referă la activitatea cadrelor didactice, personalului de conducere, elevilor, studenților și personalului administrativ.
Ministrul Educației a subliniat importanța sugestiilor venite din partea celor implicați direct, considerându-le esențiale pentru relevanța demersului. Astfel, se solicită trimiterea propunerilor la adresa de e-mail debirocratizare@edu.gov.ro, având în vedere următoarele repere: (1) debirocratizare-simplificare; (2) digitalizare; (3) alte sugestii, specificând poziția în sistemul de educație-cercetare și tipul de unitate din care face parte expeditorul (ex.: unitate de învățământ, universitate, institut etc.).
Perioada de trimitere a sugestiilor care să fie incluse în primele analize și decizii este 23 iulie – 15 august 2025, însă sistemul va rămâne deschis și pentru o perioadă mai lungă.