Alphabet surprinde prin rezultate fabuloase în domeniul Cloud, atingând venituri record!
Alphabet a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea al anului 2025, depășind așteptările în toate aspectele cheie ale raportului financiar. Compania a raportat venituri de 96,43 miliarde de dolari, o creștere de 14% față de aceeași perioadă a anului trecut (YoY) și cu 3% peste previziunile consensuale. Performanța robustă a segmentului Google Services a contribuit semnificativ la acest rezultat, crescând cu 12% YoY.
Google Search rămâne principalul generator de venituri în segmentul de publicitate, cu 54,19 miliarde de dolari (+12% YoY), în timp ce publicitatea YouTube a crescut la 9,8 miliarde de dolari, o creștere de 13% YoY, depășind așteptările pieței cu 2%.
Segmentul Cloud a avut o performanță deosebită, generând venituri de 13,62 miliarde de dolari, reprezentând o creștere de 32% față de aceeași perioadă a anului trecut. Spre surprinderea analiștilor, rata de creștere a segmentului nu doar că nu a scăzut de la un trimestru la altul (QoQ), ci a revenit la cel mai înalt nivel din trimestrul al treilea al anului 2024, stabilind astfel cele mai mari venituri ale segmentului din istoria companiei.
Alphabet a înregistrat, de asemenea, profitabilitate, cu un profit operațional de 31,27 miliarde USD și o marjă operațională de 32,4%, constantă față de aceeași perioadă a anului trecut și cu 2 puncte procentuale peste previziunile consensului.
Singura surpriză negativă din raportul Alphabet este legată de cheltuielile de capital (Capex), care sunt prevăzute la 85 miliarde USD pentru întregul an fiscal, o creștere față de 75 miliarde USD în raportul anterior. Piața nu se aștepta la o astfel de creștere, având în vedere că s-au luat în calcul inițial o reducere a cheltuielilor la 73 miliarde de dolari. Cheltuielile din trimestrul al doilea s-au ridicat la 22,45 miliarde de dolari (+70% față de anul precedent), ceea ce sugerează că Alphabet va trebui să investească din ce în ce mai mult pentru a-și menține poziția pe piața tehnologică de ultimă generație.