Bolt lansează o inovație pentru utilizatorii de trotinete în România
Bolt, furnizor de servicii de micromobilitate, a implementat o nouă funcționalitate pentru trotinetele din România, menită să sporească siguranța utilizatorilor în plin sezon al festivalurilor. Compania a introdus un test de reacție cognitivă, care are rolul de a preveni mersul cu trotineta sub influența alcoolului și de a contribui la creșterea siguranței rutiere.
Testul de reacție cognitivă a fost activat în toate orașele din România în care trotinetele Bolt sunt disponibile. Înainte de a începe o cursă, utilizatorii trebuie să finalizeze cu succes un test de verificare a vitezei de reacție, care presupune atingerea rapidă a imaginilor care apar pe ecranul smartphone-ului. În cazul în care utilizatorul nu trece testul, acesta va fi încurajat să utilizeze serviciul de ride-hailing Bolt.
Funcția a fost deja lansată și testată cu succes în mai multe orașe europene, precum Berlin, Varșovia, Stockholm și Lisabona. În România, în 2024, accidentele cu trotinetele Bolt au înregistrat o scădere, reprezentând sub 0.5% din totalul curselor, cu aproximativ 18 incidente la un milion de kilometri parcurși cu o trotinetă Bolt. Implementarea acestei funcții vine ca o măsură de siguranță suplimentară în perioada de vârf a utilizării trotinetelor, care sunt frecvent utilizate pentru deplasări legate de diverse festivaluri.
Bolt are peste 200 de milioane de utilizatori în peste 50 de țări și în peste 600 de orașe din Europa și Africa. Compania este prezentă în România cu servicii de transport la cerere, închiriere de trotinete electrice, livrare de mâncare (Bolt Food) și livrare de produse alimentare și nealimentare (Bolt Market), precum și cu o divizie de software development care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei. Bolt operează în 40 de orașe din România.