Industria auto din Europa își exprimă rezervele față de înțelegerea privind scăderea tarifelor vamale în SUA
Industria auto din Europa a exprimat îngrijorări cu privire la impactul financiar al acordului recent între Uniunea Europeană și Statele Unite, care stabilește tarife vamale de 15% pentru exporturile de automobile. Deși producătorii germani, cei mai mari exportatori de vehicule din Europa în SUA, au salutat decizia de reducere a tarifelor de la 27,5% la 15%, există temeri legate de costurile suplimentare implicate.
Companiile germane precum VW Group, BMW, Mercedes și Volvo au suferit pierderi semnificative din cauza majorării tarifelor, iar VW Group estimează o pierdere de 1,3 miliarde de euro. Alte companii din sector au decis să nu mai publice previziuni financiare pentru finalul anului din cauza incertitudinilor create de aceste schimbări.
Industria auto europeană, care are activități de producție și vânzări în SUA, se pregătește să investească în uzinele existente sau să înființeze noi facilități de producție pentru a minimiza impactul tarifelor. Aceste investiții sunt estimate la aproximativ 600 de milioane de euro. Volvo, de exemplu, a anunțat că va produce SUV-ul XC60 în SUA, un model popular pe această piață, în timp ce Audi analizează oportunități de investiții pe piața americană.
Hildegard Muller, președinta Asociației Constructorilor Germani de Automobile (VDA), a declarat că noul tarif de 15% va genera costuri anuale de miliarde pentru industria auto germană, afectând transformarea acesteia. Ea a subliniat importanța restabilirii lanțurilor de aprovizionare afectate de disputele tarifare anterioare.
Constructorii auto ar putea fi nevoiți să majoreze prețurile pentru a acoperi noile costuri generate de tariful de 15%, ceea ce ar putea duce la o scădere a vânzărilor. Indiferent de soluțiile găsite, companiile vor trebui să aloce resurse financiare suplimentare pentru a face față acestor provocări.