Autostrada Craiova – A1: Trafic fluid spre Constanța pe noul traseu rapid!
Ultimul tronson al Drumului Expres DEx12, care va lega direct Craiova de Autostrada A1 și, implicit, de București și Constanța, va fi inaugurat joi, 31 august. Este vorba despre cei 13 kilometri rămași din Tronsonul 4, porțiune care include și conexiunea cu A1, conform informațiilor din Ministerul Transporturilor.
După această inaugurare, șoferii vor putea parcurge fără întreruperi peste 460 de kilometri de șosea de mare viteză, pe relația Craiova – Pitești – București – Constanța – Agigea, exclusiv pe drum expres sau autostradă. Aceasta reprezintă cea mai lungă distanță continuă de acest tip din România.
Finalizarea celor 13 kilometri închide practic tot traseul DEx12, având o lungime totală de 121 km, de la Craiova până la intersecția cu A1. De aici, urmează: 85 km pe Autostrada A1 până la intersecția cu A0 (Centura Capitalei), 48 km pe A0 Sud, 200 km pe Autostrada Soarelui (A2) și 24 km pe A4, de la Constanța Nord până în zona Portului Agigea. Astfel, se va forma un total de 468 de kilometri de drumuri de mare viteză interconectate, disponibile pentru trafic neîntrerupt.
Intersecția dintre Autostrada A1 și Drumul Expres DEx12, în zona Bradu (județul Argeș), este deja cea mai aglomerată porțiune de autostradă din țară, înregistrând o medie de peste 44.000 de vehicule pe zi. În comparație, pe Autostrada Soarelui (A2), la ieșirea din București, media zilnică este de aproximativ 28.000 de vehicule, iar pe A3, în apropiere de Capitală, circulația se desfășoară cu o medie de 24.800 de vehicule zilnic.
Tronsonul 4 al Drumului Expres Colonești – Pitești (A1), cu o lungime totală de 31,8 km (inclusiv drumul de legătură), a fost construit de asocierile SA&PE Construct, Spedition UMB și Tehnostrade, având o valoare de 755 milioane lei fără TVA. Lucrările au început în noiembrie 2021; din total, 19 km au fost finalizați parțial în 2024, iar restul de 13 km urmează să fie finalizați până în iulie 2025.
Finalizarea DEx12 și conectarea sa cu rețeaua națională de autostrăzi transformă radical mobilitatea în sudul României, Craiova intrând astfel în rândul marilor orașe conectate la infrastructura de mare viteză, contribuind la formarea unei rețele rutiere tot mai coerente și eficiente.