Hidroelectrica informează clienții: Disfuncționalitate temporară în emiterea facturilor
Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, anunță clienții că, din cauza modificărilor legislative ce intră în vigoare la 1 august 2025, sistemul informatic nu va putea emite, storna sau corecta facturile la energie electrică în perioada 1 – 10 august. Această situație este generată de majorarea cotei de TVA aplicabilă energiei electrice de la 19% la 21%.
În ciuda acestei disfuncționalități temporare, toate celelalte servicii, inclusiv contractarea și intermedierea relației cu operatorii de distribuție, vor fi disponibile fără întrerupere.
Hidroelectrica plănuiește, de asemenea, o campanie publicitară de rebranding, care va fi derulată în baza unui contract pe o durată de 3 ani. Scopul acestei campanii este de a crește notorietatea companiei și a serviciilor sale în rândul clienților existenți și potențiali. Contractul are o valoare estimată de aproape 15 milioane lei (14.896.500 lei) plus TVA.
Campania va include următoarele activități: cercetare de piață, realizarea conceptului campaniei de comunicare și promovare la nivel național, difuzarea de spoturi TV și radio, crearea de materiale promoționale, organizarea de conferințe, campanii outdoor, activități în social media și realizarea de emisiuni de tip podcast.
Conceptul campaniei va fi elaborat pe baza rezultatelor cercetării de piață și va include o strategie de promovare pentru o perioadă de 36 de luni. Data limită de primire a ofertelor pentru licitația de achiziție a acestor servicii este 1 septembrie 2025.
Pe lângă campania de rebranding, Hidroelectrica derulează o licitație pentru servicii de dezvoltare și implementare a unui nou site web, având în vedere că actuala pagină de internet are o vechime de 7 ani și nu beneficiază de mentenanță.
În primul trimestru al anului, Hidroelectrica a înregistrat un profit net de 589 milioane lei, în scădere cu 56% față de perioada similară din 2024, ca urmare a condițiilor hidrologice deficitare. Compania a primit zilnic între 10.000 și 11.000 de cereri de încheiere de contracte de furnizare de la potențiali clienți noi, anticipând eliminarea plafonării prețurilor de la 1 iulie.