Anunț: Compensații pentru zborurile suspendate!
Expedia și Lastminute.com s-au angajat să informeze mai bine consumatorii cu privire la drepturile lor și să asigure rambursarea biletelor în termen de 14 zile în cazul anulării unui zbor de către compania aeriană, în urma unui dialog cu Comisia Europeană și cu Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC).
Conform angajamentelor semnate, în cazul zborurilor anulate, agențiile vor transfera rambursările de la compania aeriană către consumator în termen de 7 zile de la data primirii rambursării. Astfel, consumatorii vor primi banii în maximum 14 zile. De asemenea, agențiile au declarat că au lichidat toate restanțele în ceea ce privește rambursările.
În plus, datele de contact ale agențiilor de turism online, inclusiv numerele de telefon și adresele de e-mail, vor fi disponibile în secțiunile de asistență de pe site-urile lor, facilitând astfel contactul cu consumatorii. Informațiile privind beneficiile specifice ale diverselor pachete de servicii vor fi prezentate mai clar, iar consumatorii vor fi informați despre drepturile lor legale conform Regulamentului privind drepturile pasagerilor aerieni în caz de anulare a zborurilor.
Angajamentele prevede clarificarea consecințelor serviciilor specifice oferite de intermediarii companiilor aeriene în cazul perturbărilor zborului, cum ar fi situațiile în care un segment al unei călătorii este anulat, ceea ce poate afecta costul segmentului următor.
Lastminute.com a convenit să implementeze majoritatea acestor angajamente începând cu 1 iulie 2025, cu implementare completă până la 1 septembrie 2025, în timp ce Expedia a declarat că practicile sale sunt deja în conformitate cu angajamentele menționate.
Acest dialog a fost condus de Agenția suedeză pentru protecția consumatorilor și a urmărit încurajarea agențiilor de turism online să adopte practici care să îmbunătățească protecția consumatorilor și să respecte legislația UE. Acesta se bazează pe acțiunea coordonată din 2023, care a obținut angajamente similare de la Edreams ODIGEO, Grupul Etraveli și Kiwi.com, aducând numărul total al agențiilor de turism online majore care aderă la aceste angajamente la cinci.
Rețeaua autorităților europene de protecție a consumatorilor va monitoriza implementarea acestor angajamente de către Expedia și Lastminute.com, precum și de către celelalte agenții, continuând să promoveze aceste angajamente în rândul altor agenții de turism online.