Hidroelectrica anunță: Plăți cu cardul disponibile pe termen lung
Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, a lansat o licitație pentru a asigura clienților plata online cu cardul a facturilor la energie, prin aplicația iHidro și direct de pe site-ul companiei, pe o perioadă de 4 ani. Această inițiativă vine pe fondul creșterii semnificative a volumului plăților online, care aproape s-a triplat de la începutul anului până în prezent, iar Hidroelectrica se așteaptă la o creștere de aproape 5 ori până la sfârșitul acestui an.
Hidroelectrica a introdus plata online cu cardul prin aplicația iHidro și pe site-ul propriu în luna noiembrie a anului trecut, după ce a câștigat o licitație publică cu PayU GPO România și Visa. Acum, compania lansează o nouă licitație pentru a asigura continuarea acestui serviciu, preconizând că valoarea tranzacțiilor cu cardul online va depăși 5 miliarde de lei în următorii 4 ani.
În paralel, Hidroelectrica intenționează să deruleze o campanie publicitară de rebranding, în baza unui contract cu durata de 3 ani. Scopul campaniei este de a crește notorietatea companiei și a serviciilor sale în rândul clienților existenți și potențiali. Valoarea estimată a acestei campanii este de aproape 15 milioane lei (14.896.500 lei) plus TVA.
Obiectivele principale ale campaniei includ: cercetare de piață, realizarea conceptului campaniei de comunicare și promovare, difuzarea de spoturi TV și radio, organizarea de conferințe, campanii outdoor și gestionarea canalelor online. Conceptul va fi dezvoltat pe baza rezultatelor cercetărilor de piață și va include o strategie generală de promovare și comunicare pe o perioadă de 36 de luni.
Data limită pentru primirea ofertelor pentru licitația de servicii de informare și publicitate este 1 septembrie 2025. De asemenea, Hidroelectrica are în derulare o licitație pentru servicii de dezvoltare și implementare a unui nou site web, având în vedere că actuala pagină de internet are 7 ani vechime și nu mai dispune de mentenanță.
În primul trimestru al anului, Hidroelectrica a înregistrat un profit net de 589 milioane lei, în scădere cu 56% față de perioada similară din 2024, din cauza condițiilor hidrologice deficitare. Compania primește zilnic între 10.000 și 11.000 de cereri de încheiere de contracte de furnizare de la potențiali clienți noi, în perspectiva eliminării plafonării prețurilor de la 1 iulie.