Probleme la podul de la Brăila
Podul suspendat de la Brăila, cunoscut și sub denumirea de „Golden Gate” al României, se confruntă cu noi provocări. Au apărut numeroase cratere în asfalt, din care răbufnește apă. Reprezentanții CNAIR, care este beneficiarul podului, afirmă că ar putea fi vorba de condens sau infiltrații, dar este necesară o verificare amănunțită înainte ca problemele să fie remediate de către constructor.
Șoferii care circulă pe sensul Tulcea – Brăila sunt nevoiți să folosească un singur fir de circulație din cauza acestor probleme. La o lună după recepția podului și a drumurilor de legătură, care păreau a fi finalizate, iată că „Golden Gate” se confruntă din nou cu dificultăți. Șoferii au observat că în mai multe porțiuni ale șoselei există apă, deși în zonă nu a mai plouat de două săptămâni.
De la inaugurarea podului în 2023, au fost numeroase restricții, reasfaltări și probleme asociate cu cea mai mare lucrare de infrastructură rutieră din România după anul 1989. Un șofer nemulțumit a declarat: „Chiar nu mai sunt ingineri, specialiști, în țara asta, în lumea asta? Să facă o comisie, să vină și să rezolve problema, că se lucrează de când i-a dat drumul, e al 10-lea rând de asfalt pe care tot îl pune… îl de jos”.
O comisie formată din reprezentanți ai CNAIR și ai constructorului va investiga cauzele infiltrațiilor din asfalt și va stabili măsurile necesare pentru remedierea situației. Până acum, specialiștii au doar ipoteze cu privire la cauzele problemelor. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a menționat că ar putea fi vorba de condens creat între partea metalică a podului și asfalt sau de infiltrarea apei de ploaie. „Până când nu vom avea niște date concrete de la specialiști, nu vom ști exact despre ce este vorba și cum s-ar putea remedia o astfel de situație”, a adăugat acesta.
Conform procedurilor, toate neconformitățile vor fi remediate pe cheltuiala constructorului timp de 10 ani de la recepția obiectivului.