Declinul vânzărilor Volvo
Volvo a înregistrat a cincea lună consecutivă de declin, cu vânzările electrice scăzând cu 26% în iulie 2024. Aceasta a fost o perioadă de scăderi semnificative după un an de vânzări record. Cererea pentru automobile electrice pe piețele majore, cum ar fi Europa și SUA, a frânat, iar concurența a devenit extrem de puternică.
În luna iulie, constructorul suedez a raportat o scădere de 14% a vânzărilor, cu un total de 49.273 de vehicule vândute, comparativ cu anul precedent, când compania înregistra rezultate record. Vânzările modelelor electrice au fost în mod special afectate, modelul EX30, care era considerat revelația pieței auto europene, având dificultăți în a se menține în topul segmentului electric.
Gama de vehicule electrice 100% a înregistrat un volum de doar 10.511 unități, în scădere cu 4.000 de vehicule față de iulie 2023. De asemenea, hibridele plug-in au avut o scădere de 17%, de la 13.749 la 11.461 unități. Pe segmentul de motorizări cu combustie (mild-hybrid), s-au observat rezultate mixte: modelul XC60 a crescut cu aproape 10%, având 16.813 vehicule vândute, în timp ce XC40 și XC90 au înregistrat scăderi de 12,5% și respectiv 10,8%.
În urma acestor rezultate, după șapte luni din 2024, vânzările Volvo Cars sunt cu 10% mai mici față de anul precedent, cu o scădere totală de 42.000 de vehicule, atingând cifra de 403.053 unități. Segmentul complet electric a avut un declin alarmant de -23%, punând sub semnul întrebării planurile mărcii de a deveni complet electric mai devreme decât prevede legislația europeană.
În plus, Volvo a schimbat CEO-ul în acest an, Hakan Samuelsson revenind în funcția de conducere interimară, acesta având un istoric de succes în consolidarea companiei deținută de grupul chinez Geely.