Zara – Penalizată pentru promovarea unor standarde de frumusețe dăunătoare
Autoritatea britanică de reglementare în publicitate a cerut grupului spaniol de îmbrăcăminte Zara să elimine două imagini de pe site-ul său, considerate „iresponsabile” deoarece prezintă modele cu „subțirime nesănătoasă”. Conform deciziei Advertising Standards Authority (ASA), aceste fotografii, afișate în carusele asociate fișelor de produs, „nu mai trebuie să apară în forma care a făcut obiectul plângerii”. ASA a cerut Zara să nu mai folosească imagini cu modele care prezintă „subțirime nesănătoasă”.
Într-una dintre fotografii, se prezintă o modelă într-o cămașă supradimensionată, iar ASA a constatat că aceasta creează un „punct focal” în jurul claviculei, care este „vizibil pronunțată”. Poziția modelei, „combinată cu purtarea unui top larg”, oferă de asemenea „impresia” că brațele, umerii și pieptul acesteia sunt „foarte subțiri”. A doua imagine prezintă o modelă într-o rochie scurtă, cu un chip „ușor emaciat”, o claviculă „vizibil proeminentă” și picioare „deosebit de subțiri”.
Zara a indicat în timpul anchetei că a respectat recomandările britanice, solicitând celor două modele „un certificat medical care să ateste starea lor bună de sănătate” înainte de a le angaja. „Ne angajăm să oferim conținut responsabil și urmăm reguli stricte și controale riguroase în selecția și fotografierea modelelor”, a declarat un purtător de cuvânt al Zara din Regatul Unit, confirmând că imaginile au fost eliminate.
În cazuri similare, ASA a interzis deja anul acesta imagini publicitare ale brandurilor Next sau Marks & Spencer.