Dacia își accelerează ascensiunea pe piața auto europeană
Fluctuațiile de vânzări ale mărcii Dacia pe piețele din Europa, în acest an, au adus o mare surpriză în Germania, unde concurența este mult mai puternică din partea altor mărci, iar grupul Volkswagen domină vânzările. Vânzările Dacia au profitat de revirimentul industriei auto din Germania, cea mai mare piață de vehicule din Europa, și au crescut în luna iulie cu un procent aproape dublu decât media pieței.
În luna iulie, Dacia a vândut 7.224 de autoturisme, având una dintre cele mai bune luni în cei 20 de ani de prezență în Germania, raportând un avans de 19,1%, mult peste cele 11 procente cu care a crescut piața auto din Germania în aceeași perioadă.
Modelele care au contribuit la creștere
Deși nu au fost publicate cifrele privind vânzările detaliate pe modele, principalele motoare de creștere au fost noul Bigster, care se bucură de o cerere din ce în ce mai mare în rândul germanilor, Duster 3, aflat deja în al doilea an de existență, și Spring, cel mai accesibil automobil electric din Europa.
Cota de piață a Dacia în luna iulie a fost de 2,7%, în creștere ușoară față de media anuală. Cu cifrele foarte bune din iulie, marca românească și-a îmbunătățit rezultatele din prima jumătate a anului, reducându-și scăderea de la începutul anului la 3,6%. Totalul vânzărilor Dacia în intervalul ianuarie – iulie se ridică la 42.680 de autoturisme, cu o medie de peste 6.000 de autoturisme lunar și o cotă de 2,6%.
Poziția Dacia pe piața germană
Creșterea accelerată a vânzărilor Dacia a ridicat marca în clasamentul vânzărilor, apropiindu-se de Toyota, fiind a patra marcă de pe piață non-germană, după Ford, Hyundai și Toyota. Succesul Dacia este cu atât mai notabil cu cât depășește performanțele unor mărci cu o poziție solidă în Germania, precum Volvo, Kia sau Peugeot, toate având scăderi consistente ale vânzărilor în ultima lună.
Inclusiv Tesla, aflată într-un derapaj prelungit al vânzărilor sale, a înregistrat o scădere de -55% în iulie, cu vânzări de 1.110 unități, la doar o cincime față de cât vindea în urmă cu un an, când reușise să depășească Dacia. De la începutul anului, marca americană a mai vândut doar 10.000 de mașini, înregistrând o scădere de 58%.
Contextul pieței auto în Germania
Germania se află într-o perioadă de revenire a vânzărilor de automobile, susținută de interesul tot mai mare pentru vehicule electrice. În iulie, clienții germani au cumpărat 264.802 autoturisme, cu 11,1% mai multe decât în urmă cu un an. Deocamdată, de la începutul anului, vânzările sunt mai mici decât în 2024, cu 1,66 milioane de autoturisme, adică -2,5% raportat la ianuarie – iulie 2024.
Dacia a vândut anul trecut, în Germania, 71.500 de autoturisme, având o creștere de peste 4 procente, iar pentru 2025 mizează pe un posibil avans susținut de noul Bigster. Totuși, posibile scăderi ale modelului Sandero și ale modelului Jogger ar putea afecta țintele mărcii pe această piață.