Mașinile electrice și riscurile de explozie în zilele toride
Deși niciun tip de autovehicul nu este complet imun la riscul de incendiu, percepția conform căreia modelele electrice ar fi mai predispuse la explozii în condiții de temperaturi ridicate nu este susținută de date concrete. Specialiștii din domeniul auto explică în ce situații extreme pot apărea limitări temporare de performanță la aceste vehicule.
Vehiculele electrice nu sunt, în mod obișnuit, susceptibile să ia foc sau să explodeze în condiții de caniculă. Totuși, expunerea prelungită la temperaturi extreme poate afecta performanța bateriilor. La temperaturi de peste 35°C, pot apărea limitări temporare de performanță controlate, iar încărcarea poate dura mai mult, dar acest lucru nu înseamnă că există un pericol de explozie. Sistemul de management al bateriei (BMS) asigură protecția necesară și menține funcționarea în parametrii normali.
Bateriile mașinilor electrice nu explodează și nu iau foc, dacă se respectă instrucțiunile de exploatare și întreținere stabilite de producător. Sistemul de Management al Bateriei (BMS) controlează și protejează funcționarea bateriei printr-o serie de operațiuni esențiale, inclusiv gestionarea proceselor de încărcare și descărcare, monitorizarea stării generale a bateriei și protecția împotriva riscurilor precum scurtcircuitul și supraîncălzirea.
Riscurile trotinetelor electrice în condiții de caniculă
În cazul trotinetelor electrice, multe modele sunt echipate cu baterii ieftine, fără sisteme eficiente de răcire și uneori fără protecție adecvată. Acestea folosesc un sistem de răcire (BMS) mai simplu, iar acumulatorii sunt adesea închiși în carcase compacte, fără ventilație corespunzătoare. Dacă trotineta este lăsată ore întregi în soare, pe asfaltul încins, mai ales în timpul încărcării, poate apărea un risc de supraîncălzire. Totuși, riscul rămâne relativ mic și apare în special în cazul produselor fără certificări, achiziționate de pe platforme online nesigure.