Nouă linii de viitor: Drumul dintre porțile 7 și 9 ale Portului Constanța se lărgește la 4 benzi, cu sprijin financiar asigurat!
CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a semnat un contract de finanțare cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, având ca obiectiv extinderea drumului dintre Poarta 7 și joncțiunea cu “Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră”, astfel încât drumul să fie lărgit la patru benzi. Contractul de finanțare, cu numărul 109/2025, are o valoare totală de 291.631.544,71 lei.
Din această sumă, cofinanțarea eligibilă din fonduri europene se ridică la 118.405.679,52 lei, la care se adaugă o altă cofinanțare de 118.405.679,52 lei de la bugetul de stat și o contribuție din partea beneficiarului de 10.760.336,87 lei.
Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, având ca prioritate dezvoltarea transportului naval și multimodal, cu obiectivul specific RSO3.1, care vizează crearea unei rețele TEN-T reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale.
Obiectivele investiției
Realizarea acestei investiții urmărește următoarele obiective:
- Fluidizarea circulației
- Asigurarea capacității de acces în portul Constanța Nord pentru trafic greu
- Eliminarea blocajelor generate de intersecția la nivel cu calea ferată din zona de Sud a portului Constanța Nord
- Creșterea siguranței rutiere prin regeometrizarea sensului giratoriu din capătul estic al autostrăzii A4
- Extinderea fluxurilor de circulație spre și dinspre port prin activarea porții 9
Acest proiect este strâns legat de realizarea de către CN APM SA a unui drum de legătură cu două benzi de circulație între porțile 9 și 7.
Beneficiile implementării investiției
Implementarea investiției va aduce îmbunătățiri semnificative în fluxurile și condițiile de circulație, incluzând:
- Reducerea costurilor de exploatare a autovehiculelor prin diminuarea consumului de carburanți și uzura anvelopelor
- Reducerea timpului de parcurs și așteptare pentru intrarea și ieșirea din port
- Reducerea riscurilor de accidente, în special la sensul giratoriu existent și la trecerea peste calea ferată
- Reducerea poluării mediului
Directorul general Mihai Teodorescu a subliniat că drumul actual, care leagă varianta ocolitoare a municipiului Constanța de porțile 7 și 9, are doar 2 benzi de circulație și o structură rutieră insuficientă pentru traficul greu de astăzi direcționat spre zona de nord a Portului Constanța.