Italia va da naștere celui mai impozant avion din întreaga lume!
În Italia va fi construit cel mai mare avion din lume, numit WindRunner. Această aeronavă este destinată transportului de mărfuri și are o înălțime echivalentă cu cea a unei clădiri cu patru etaje. WindRunner va fi capabil să transporte încărcături excepționale, în special turbine eoliene pentru centralele electrice de generație următoare, care sunt semnificativ mai mari decât cele actuale.
Colosul este dezvoltat de Radia, un startup american fondat în 2016 pe baza cercetărilor lui Mark Lundstrom, profesor la MIT și expert în energie regenerabilă. Radia a fost recunoscută la Forumul Economic Mondial de la Davos ca un Unicorn al WEF, având un potențial ridicat de creștere. Compania a ales Italia ca bază pentru asamblarea și lansarea WindRunner.
Provocarea transportului de turbine eoliene gigant
Studiile lui Lundstrom demonstrează că palele turbinelor eoliene terestre, cu o lungime de 104 metri, pot capta mai mult vânt și pot produce electricitate la costuri semnificativ mai mici decât alte surse, inclusiv energie solară și nucleară. Cu toate acestea, transportul acestor pale gigantice, care trebuie să fie o singură piesă, nedezasamblată, reprezintă o provocare majoră. Analiza lui Lundstrom exclude opțiuni precum transportul rutier, nave, elicoptere sau dirijabile, astfel că soluția propusă este un avion de marfă, care, din păcate, nu există la această dimensiune.
Astfel, Lundstrom a fondat Radia și a început planificarea și strângerea de fonduri pentru realizarea WindRunner. Scopul este de a deschide o nouă piață, similar cu ceea ce a realizat Elon Musk cu Tesla la începuturile sale. Giuseppe Giordo, președintele și CEO-ul Radia pentru Europa și Italia, a declarat că până la sfârșitul acestui an, compania va fi operațională pentru a începe producția în 2029, cu primele livrări estimate pentru 2030. În fiecare an, se preconizează producția a cinci aeronave WindRunner, cu un total de 120 de unități planificate.
Specificații și parteneriate
WindRunner va avea o lungime de 108 metri, o anvergură a aripilor de 80 de metri și o rază de zbor de 2.000 de kilometri. Acorduri au fost semnate cu Leonardo pentru construirea fuselajului, Magnaghi Aerospace pentru trenul de aterizare, precum și cu companii din Spania, Olanda și Anglia pentru diverse componente. Centrul de asamblare va fi în Italia, în special în regiunea Puglia, cu uzina Grottaglie ca principală locație, implicând și regiunile Campania și Calabria în proiectele de formare.
Acest lanț de aprovizionare industrial existent ar putea beneficia de investiții de câteva miliarde de euro, generând cel puțin 2,5 milioane de locuri de muncă. Lundstrom a subliniat că Europa reprezintă o zonă strategică pentru viitorul Radia, iar Italia este un partener cheie datorită capacității sale industriale și angajamentului comun de a accelera tranziția energetică.
Sprijinul guvernamental
Guvernul italian susține proiectul, iar Ministerul Afacerilor și Made in Italy a semnat un memorandum pentru a crea o rută rapidă prin intermediul unei zone economice speciale, care va oferi avantaje fiscale și timpi accelerați pentru eliberarea permiselor. Giordo a menționat că viziunea și ambiția companiei, susținute de tehnologia revoluționară WindRunner, reprezintă o provocare curajoasă. De asemenea, WindRunner nu va zbura în țări precum Rusia sau China, dar va avea un mare potențial de dezvoltare în Africa de Nord și în Est, unde investițiile în producția de energie verde cresc rapid.