Atenție! Cresc atacurile telefonice de tip fraudă: descoperă cum să-ți aperezi informațiile personale
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenţia asupra creşterii tentativelor de fraudă prin telefon (vishing) și recomandă cetățenilor să nu furnizeze date confidenţiale prin telefon.
Infractorii cibernetici devin din ce în ce mai convingători, pretinzând adesea că sunt reprezentanți ai băncilor, Poliției sau alte instituții oficiale pentru a câștiga încrederea victimelor. Scopul lor este să manipuleze prin activarea unui sentiment de urgență și frică, convingându-i să ofere date sensibile sau să transfere bani în conturi controlate de ei.
DNSC oferă câteva recomandări pentru protecția personală: atunci când ceva nu se leagă, este esențial să iei atitudine. Este important să nu oferi niciodată date confidenţiale prin telefon. Nicio instituţie legitimă nu va solicita informații de autentificare sau coduri de securitate, cum ar fi codul CVV de pe card.
De asemenea, nu transfera bani la cererea urgentă a unei persoane necunoscute, indiferent cât de oficială ar părea solicitarea. Băncile nu cer niciodată mutarea banilor într-un „cont securizat”. Dacă ai suspiciuni, închide apelul imediat și contactează banca sau instituţia în numele căreia s-a efectuat apelul, folosind un număr de telefon oficial de pe site-ul lor.
Dacă te confrunți cu o astfel de tentativă de fraudă, poți contacta DNSC la numărul 1911 pentru asistență.