Dentsu anunță reduceri de personal în filialele globale
Dentsu Group, cea mai mare agenție de publicitate din Japonia și una dintre cele mai mari din lume, va concedia aproximativ 3.400 de angajați de la diviziile internaționale, ceea ce reprezintă 8% din forța de muncă internațională a grupului. Această măsură are ca scop scăderea costurilor și accelerarea restructurării operațiunilor externe ale Dentsu, care înregistrează pierderi.
Grupul japonez este prezent în România cu diviziile creative și de marketing și comunicare. Subsidiara Dentsu România, care are 42 de angajați, a obținut afaceri de 99,8 milioane de lei în 2023, ultimul an pentru care au fost raportate datele la Ministerul Finanțelor, și un profit net de 1,02 milioane de lei. Biroul din București al diviziei Dentsu Creative a raportat afaceri de 123,7 milioane de lei și un câștig net de 203.000 de lei în 2023, cu un număr mediu de 44 de angajați.
Grupul Dentsu a anunțat pierderi de 86 miliarde de yeni (aproape 600.000 dolari) din deprecierea fondului comercial în cele două Americi și regiunea EMEA în prima jumătate a anului fiscal curent. “În consecință, am revizuit prognoza privind veniturile consolidate pentru întregul an fiscal 2025, estimând o pierdere operațională de 3,5 miliarde de yeni și o pierdere netă de 75,4 miliarde de yeni”, a declarat Dentsu.
Hiroshi Igarashi, președintele și directorul executiv al grupului, a precizat că Dentsu analizează diferite opțiuni pentru operațiunile din străinătate, inclusiv formarea de parteneriate. “Ca parte a reevaluării afacerilor cu performanțe slabe, am finalizat identificarea piețelor și entităților subperformante și am început să luăm măsurile corective necesare”, a adăugat compania.
Măsurile de restructurare vizează reducerea costurilor anuale ale Dentsu cu aproximativ 52 miliarde de yeni (335 milioane dolari) începând cu 2027. Costurile de implementare a măsurilor sunt estimate la 50 miliarde de yeni, din care 33 miliarde de yeni vor fi înregistrate în bilanțul pe 2025.
Fondată în 1091 la Tokio, Dentsu este cea mai mare agenție de publicitate și comunicare din Japonia și a șaptea cea mai mare la nivel global, având 68.000 de angajați și operațiuni în peste 120 de țări. Grupul, cu branduri precum iProspect, dentsu X, Dentsu Creative, Carat și Merkle în portofoliu, a raportat venituri nete de 1,2 trilioane de yeni (8,1 miliarde dolari) în anul fiscal 2024.