Nissan își diminuează fabricația celui mai popular model din SUA, din cauza tarifelor impuse de Trump
Nissan va reduce temporar producția SUV-ului Rogue, cel mai bine vândut model al său în Statele Unite, în urma tarifelor de import impuse de Donald Trump. Aceasta este o reacție recentă a companiei, care se alătură altor constructori auto globali ce își modifică planurile de producție. Președintele american a impus o taxă de 25% pe mașinile construite în străinătate, perturbând lanțul global de aprovizionare din industria auto.
Statele Unite reprezintă principala piață pentru Nissan, cu peste un sfert dintre vehiculele vândute anul trecut provenind din Japonia sau Mexic. Nissan intenționează să reducă producția modelului Rogue cu 13.000 de vehicule la uzina sa din Kyushu, sud-vestul Japoniei, ceea ce reprezintă mai mult de o cincime din cele 62.000 de unități vândute în SUA în primul trimestru al acestui an. Muncitorii de la uzina din Kyushu vor lucra mai puține ore din mai până în iulie, iar producția va fi oprită în unele zile, deși fabrica va continua să opereze în două schimburi pe zi.
Constructorul auto va reevalua situația producției în funcție de perspectivele tarifelor. Rogue a fost cel mai bine vândut model al Nissan în SUA anul trecut, cu aproape 246.000 de unități, reprezentând o pondere semnificativă din vânzările totale ale companiei pe piața americană. Nissan produce și modelul Rogue la uzina din Smyrna, Tennessee, unde recent a anunțat că va menține două schimburi pentru acest model, în loc să reducă la unul singur, așa cum era planificat.
Alți constructori auto, precum Stellantis și Honda, se confruntă de asemenea cu provocări din cauza tarifelor. Stellantis a oprit producția la o uzină din Mexic și una din Canada, afectând cinci unități din SUA și trimițând temporar în șomaj tehnic 900 de muncitori americani. Honda a decis să producă următoarea generație a modelului Civic hybrid în Indiana, pentru a evita posibilele tarife.
Înainte de impunerea tarifelor, Nissan planifica deja o reducere a capacității globale de producție cu 20%, parte a unui plan de redresare. Noul director general, Ivan Espinosa, se confruntă cu presiuni pentru a readuce compania pe drumul cel bun, în special în SUA, unde performanța a fost afectată de o gamă îmbătrânită de modele și lipsa variantelor hibride. În anul financiar recent încheiat, Nissan și-a redus prognoza de profit de trei ori.