Ascensiunea gătitului și a comenzilor acasă
Volumul vânzărilor cu amănuntul de produse alimentare în supermarketuri, hipermarketuri și magazine similare a crescut cu +1,5% în zona euro între luna ianuarie și luna mai a anului acesta, conform cifrelor furnizate de Rabobank și Eurostat. În contrast, vânzările barurilor și restaurantelor au scăzut cu -0,3%, arată datele Reuters. Această tendință sugerează că vânzările din supermarketuri se redresează mai repede decât cele din restaurante, în special pentru mesele obișnuite din timpul săptămânii, a afirmat Maria Castroviejo, analist în sectorul alimentar de consum al Rabobank. Popularitatea mâncărurilor gata preparate, sandvișurilor și salatelor a crescut, conform BiziDay.
Schimbările recente indică o revenire a consumului de mâncare gătită sau livrată acasă, un comportament influențat de restricțiile impuse în timpul pandemiei de Covid-19. Serviciile de livrare de mâncare pentru acasă au înregistrat vânzări record, chiar dacă au întâmpinat dificultăți după ridicarea restricțiilor. Delivery Hero, compania care deține Glovo și Foodpanda, a observat că în perioadele de dificultăți economice, consumatorii aleg să iasă mai puțin la restaurant, optând în schimb pentru livrări de mâncare ca alternativă mai ieftină. Acest fenomen a fost observat în special în contextul politicilor tarifare ale președintelui Donald Trump, care au crescut incertitudinea economică și au dus la o scădere a persoanelor care aleg să mănânce în localuri.
Un sondaj realizat de Hellofresh, un producător german de kituri de preparare a mâncării, a relevat că 40% dintre respondenți au comandat mai multe astfel de kituri în ultimele 12 luni. De asemenea, 93% dintre respondenți se așteaptă să gătească la fel de mult ca anul trecut sau mai mult în anul următor. Dintre persoanele care intenționează să gătească mai mult acasă în următorul an, peste trei sferturi au declarat că economia este un factor important în această decizie, conform Reuters.
În SUA, deplasările la magazinele alimentare au depășit constant vizitele la restaurante și baruri, conform datelor furnizate de Placer.ai, o firmă de monitorizare a traficului pietonal. Datele arată că deplasările la magazinele alimentare au crescut cu +1,3% în iunie față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce vizitele la restaurante au scăzut cu -0,4%.