CFR Călători sărbătorește cu întârziere: Descoperă noul tren modernizat cu fonduri PNRR!
La CFR Călători, inaugurările întârzie. Prima locomotivă modernizată cu fonduri europene a fost finalizată în august anul trecut, dar a fost pusă în funcțiune abia în aprilie 2025. Această locomotivă, alături de cele patru vagoane modernizate, a fost realizată cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
CFR Călători anunță că patru trenuri modernizate vor circula pe singura rută din țară care permite viteze de 160 km/h, însă, în realitate, este vorba despre o singură locomotivă și aceleași patru vagoane, care vor circula de două ori pe zi pe ruta București-Constanța, având un alt indicativ de fiecare dată când pleacă.
Un angajat al CFR Călători a declarat că nu este impresionat de noile modernizări, dat fiind că trenul are o vechime de peste 40 de ani. Reprezentanții companiei susțin că locomotiva a fost complet modernizată și că piesele necorespunzătoare au fost înlocuite. Călătorii au exprimat speranța că trenurile vor rămâne în stare bună și atractivă.
Din 17 aprilie, pe ruta București Nord – Constanța și retur, vor circula trenurile PNRR, respectiv IR 1685 București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47) și IR 1686 Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49). Aceste trenuri vor circula zilnic, inclusiv în perioada Sărbătorilor de Paște și în minivacanța de 1 Mai.
CFR Călători precizează că, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR, locomotivele și vagoanele vor fi distribuite în compunerea trenurilor InterCity (IC) și InterRegio (IR) pe diverse rute din țară, inclusiv Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați și Timișoara.
Compania deține peste 1.000 de trenuri, iar în ultimii trei ani au fost modernizate sau reparate doar 20 de vagoane și nouă locomotive cu fonduri proprii. Reprezentanții CFR Călători au subliniat că îmbătrânirea parcului de material rulant este o provocare, menționând că și comportamentul călătorilor influențează starea trenurilor.
Următoarea locomotivă complet modernizată va fi pusă în funcțiune pe ruta București – Brașov, iar până în luna iunie 2026, se preconizează că vor circula 55 de locomotive electrice și 139 de vagoane modernizate, cu o investiție de două miliarde de lei din PNRR. De asemenea, CFR Călători va converti 20 de locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice cu acumulatori, un pas important în reducerea emisiilor poluante.