Revizuirea terminalului offshore pentru Petromidia: Proiectul a fost finalizat cu succes!
Midia Marine Terminal (MMT), parte a Grupului KMG International, a finalizat recent o revizie tehnică esențială a terminalului marin offshore, destinată să asigure continuitatea aprovizionării cu țiței a rafinăriei Petromidia și să mențină siguranța operațiunilor.
Mihai Brânzoi, directorul general al Midia Marine Terminal, a declarat: ”Lucrările efectuate, care au durat circa 10 zile, ne oferă toate garanțiile unei operări fără întrerupere a singurului terminal offshore din apele teritoriale românești. Acest activ joacă un rol important în aprovizionarea rafinăriei Petromidia, iar mentenanța echipamentelor este esențială pentru atingerea obiectivelor operaționale, în depline condiții de siguranță și protecție a mediului.”
Revizia a implicat înlocuirea a patru furtunuri plutitoare critice: două de 12 metri, conectate la terminal, care preiau mișcarea șirului flexibil în condiții variate de mediu, și alte două furtunuri de circa 9 metri, care sunt conectate la manifoldul navelor. Furtunurile au fost fabricate de compania japoneză Yokohama special pentru terminalul situat la 8,6 km în largul Mării Negre. O secțiune de furtun cântărește aproximativ 5 tone, are o carcasă dublă și suportă o presiune nominală de 19 bari, în timp ce MMT operează la o presiune de 8 bari.
De asemenea, pe parcursul lucrărilor, celelalte furtunuri au fost curățate de hidrocarburi, iar aproximativ o treime din echipamentele marine au fost testate pentru a verifica și garanta siguranța operațională. Legătura dintre terminal și nave este realizată prin două șiruri plutitoare de peste 250 de metri și două șiruri subacvatice de câte 33,5 metri fiecare. Revizia întregului terminal se face la fiecare 8 ani, însă furtunurile plutitoare, care sunt supuse unui stres mecanic crescut, sunt înlocuite la fiecare 2 ani.
Peste 40 de persoane din cadrul MMT și Rominserv, contractorul general al Grupului KMG International (Rompetrol), au participat la lucrările de mentenanță, finalizate conform graficului de execuție, în ciuda condițiilor meteorologice dificile cauzate de vântul puternic. Pe durata reviziei, aprovizionarea rafinăriei Petromidia nu a fost afectată, terminalul marin desfășurând operațiuni de descărcare pe un singur fir. În luna august, au fost descărcate cinci nave, cu un total de peste 400.000 de tone de țiței, 80% provenind din Kazahstan.
Terminalul operat de MMT este de tip Single Point Mooring (sistem singular de legare) și este compus dintr-o parte statică, fixată de fundul mării printr-un sistem de ancore, și o parte mobilă, la care se conectează nava, care poate gira liber în funcție de vânt, curent și valuri. Debitul maxim de operare este de 7.000 m³/h, ceea ce înseamnă că o navă care transportă între 80.000 și 160.000 de tone poate fi descărcată într-un interval de 24-36 de ore.