Un buldoexcavator a lovit o motocicletă în apropierea Dorobanțului
Au trecut șase ani de la tragicul incident de lângă Dorobanțu, județul Constanța, care a avut loc pe 6 septembrie 2019. Un buldoexcavator, condus de un bărbat cu permisul de conducere suspendat, a intrat într-o motocicletă pe care se aflau două persoane, rezultând decesul atât al motociclistului, cât și al pasagerului. Dosarul penal a fost soluționat de Curtea de Apel Constanța, care a condamnat conducătorul buldoexcavatorului la trei ani de închisoare cu suspendare. Acum, se solicită reexaminarea cazului, care se află pe rolul Curții de Apel Constanța, cu primul termen stabilit pentru jumătatea lunii noiembrie 2025.
Acuzațiile procurorilor
Procurorii susțin că inculpatul Cristi G. a condus buldoexcavatorul pe un drum de exploatare, pătrunzând pe drumul național DN2 A fără a se asigura și fără a acorda prioritate. Acesta a intrat în coliziune cu motocicleta Kawasaki care circula pe DN2 A, provocând tragedia. Curtea de Apel Constanța a decis, printr-o decizie definitivă, condamnarea inculpatului la trei ani de închisoare cu suspendare.
Daunele morale
Curtea de Apel a reducere cuantumul daunelor morale pentru părțile civile. Suma de 30.000 euro a fost redusă la 10.000 euro, iar alte daune au fost ajustate de la 200.000 lei la 150.000 lei și de la 70.000 lei la 35.000 lei. De asemenea, daunele pentru o parte civilă au fost reduse de la 150.000 lei la 75.000 lei, iar cererile formulate de alte părți civile au fost respinse ca neîntemeiate.
Expertiza tehnică
O expertiză tehnică a stabilit că buldoexcavatorul avea o viteză de aproximativ 17,82 km/h, în timp ce motocicleta circula cu o viteză de aproximativ 115,38 km/h. Expertiza a subliniat că motociclistul a creat o stare de pericol permanentă, având în vedere viteza sa excesivă și faptul că buldoexcavatorul s-a angajat în traversarea DN2 A printr-un loc nepermis, fără a se asigura.
Accidentul a fost cauzat de traversarea buldoexcavatorului printr-un loc unde marcajul longitudinal format dintr-o linie continuă interzicea acest lucru. Timpul necesar frânării motocicletei a fost mai mare decât timpul disponibil pentru a realiza această manevră, ceea ce a contribuit la gravitatea accidentului.