Primăria Constanța oferă clarificări cu privire la Regulamentul de activitate al Consiliului Local
Primăria Constanța a emis astăzi, 10 septembrie 2025, precizări cu privire la Regulamentul de funcționare al Consiliului Local Constanța, adoptat de aleșii locali în luna februarie și anulat ieri de Tribunalul Constanța, în primă instanță. Judecătorii Secției de Contencios administrativ și fiscal a Tribunalului au constatat nulitatea regulamentului și au decis suspendarea aplicării acestuia până la soluționarea definitivă a cererii de anulare.
Consiliul Local Constanța are la dispoziție un termen de 15 zile de la primirea deciziei motivate a instanței pentru a face recurs împotriva hotărârii de anulare și suspendare a regulamentului. În cazul în care se va declara recurs, procesul va continua la Curtea de Apel Constanța. Dosarul a fost deschis de fostul city manager, actual consilier local Felicia Ovanesian.
Primăria Constanța a subliniat că respectă întru totul hotărârile instanțelor de judecată. Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local Constanța urmează dispozițiile Codului Administrativ și nu prevede în mod expres obligativitatea desfășurării ședințelor doar în format fizic sau online. Elaborarea regulamentului a avut la bază O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și Ordinul nr. 25/2021, care aprobă modelul orientativ al regulamentului de funcționare.
Potrivit art. 138 alin. (5) din Codul Administrativ, ședințele consiliului local sunt legal constituite în prezența majorității consilierilor locali în funcție, iar consilierii care participă prin mijloace electronice sunt considerați prezenți. Noul regulament a fost elaborat cu scopul de a moderniza și eficientiza procesul decizional, prin creșterea transparenței și facilitarea participării cetățenilor la viața comunității.
La convocarea Consiliului Local în ședințe ordinare sau extraordinare, primarul stabilește modalitatea de desfășurare a ședinței – fie fizic, fie prin platforme online de videoconferință – precum și data, ora și ordinea de zi. Proiectele de pe ordinea de zi, cu inițiatorii și comisiile de specialitate, sunt aduse la cunoștința publicului prin mass-media și pe site-ul instituției. Consilierii locali pot formula și depune amendamente în termenul legal.
Accesul cetățenilor la ședințele Consiliului Local nu este îngrădit, acestea fiind transmise în timp real pe site-ul instituției și pe pagina oficială de Facebook a Primăriei Municipiului Constanța, care are peste 127.000 de urmăritori, reprezentând aproape jumătate din populația municipiului. Primăria reiterează importanța responsabilității și seriozității în procesul legislativ și decizional la nivel local, subliniind că interesul cetățenilor trebuie să rămână prioritate.