Aldi își deschide porțile către România
Gigantul german Aldi, unul dintre cei mai mari retaileri alimentari la nivel mondial, face primul pas pentru intrarea pe piața din România, urmând să mute 100 de posturi în administrație de la sediul din Mülheim an der Ruhr. Aceasta mutare vizează în principal posturi în contabilitate, activități care pot fi automatizate în România și India, la costuri non-salariale mai mici.
Implementarea acestei mutări este preconizată până în primăvara anului 2026. În același timp, divizii de e-commerce ale ALDI Nord și ALDI Sud vor fi închise, afectând aproximativ 80 de angajați, începând din septembrie 2025. Restructurarea a fost confirmată de către reprezentanții companiei, care au menționat că este parte a procesului de revizuire continuă a structurilor și proceselor interne.
Se așteaptă ca această acțiune să fie un prim pas concret al retailerului german spre România, având în vedere că, de mulți ani, jucătorii din retailul alimentar așteaptă să vadă dacă Aldi va intra pe piața locală, conform obiceiului său de a urma rivalul Lidl pe piețe noi. Actualmente, Lidl este liderul pieței de retail din România, conform cifrei de afaceri din 2023.
Magazinele Aldi sunt cunoscute pentru o gamă variată de articole la prețuri reduse, inclusiv alimente, băuturi, articole sanitare și de uz casnic. De asemenea, Aldi oferă oferte speciale săptămânale la produse mai scumpe, precum aparate electronice, unelte și îmbrăcăminte. Multe dintre produsele sale sunt mărci proprii, iar numărul altor mărci este limitat la maximum două pentru un articol.
Aldi a fost fondat de frații Albrecht și a fost împărțit în Aldi Nord și Aldi Süd în 1961. În prezent, Aldi Nord operează în Belgia, Franța, Polonia, și alte țări, în timp ce Aldi Süd activează în Australia, Italia, Regatul Unit și Statele Unite. Grupul deține astăzi circa 12.000 de magazine în 18 țări și a avut vânzări nete de 18,2 miliarde de euro anul trecut.