ANPC demarează inspecții la furnizorii de energie electrică
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) va desfăşura, timp de trei luni, acţiuni de control la nivel naţional pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale privind protecţia consumatorilor în procesul de furnizare a energiei electrice. Aceste acţiuni vor avea loc în perioada 17 aprilie – 16 iunie 2025.
Controlul vizează, în principal, respectarea drepturilor consumatorilor în relaţia contractuală şi în prestarea serviciilor. Vor fi verificate aspecte esenţiale precum transparenţa ofertelor, corectitudinea informaţiilor prezentate şi conformitatea clauzelor contractuale cu legislaţia în vigoare.
Obiectivele principale ale controlului
Printre principalele obiective ale controlului se numără:
- Respectarea drepturilor consumatorilor, inclusiv claritatea şi concordanţa ofertelor de preţ prezentate;
- Informarea corectă privind tarifele percepute, inclusiv TVA şi alte taxe;
- Evita diferenţele nejustificate între ofertele online şi cele în format fizic;
- Modalităţile de restituire a sumelor achitate în avans, în caz de schimbare a furnizorului;
- Informarea corectă cu privire la termenele şi procedurile aferente schimbării furnizorului;
- Identificarea potenţialelor practici comerciale incorecte în procesul de încheiere şi derulare a contractelor;
- Verificarea existenţei posibilelor clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii;
- Depistarea oricăror încălcări ale drepturilor consumatorilor în relaţia contractuală cu furnizorii de energie electrică.
ANPC îşi reafirmă angajamentul de a proteja drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor, asigurându-se că serviciile esenţiale, precum furnizarea energiei electrice, se desfăşoară în conformitate cu normele legale şi în spiritul unei concurenţe loiale şi transparente.