Adidas anunță majorarea prețurilor din cauza tarifelor vamale
Gigantul german al articolelor sportive, Adidas, a anunțat că tarifele impuse de președintele american Donald Trump vor duce la majorări de prețuri pentru toate produsele sale comercializate în SUA. Compania a specificat că, deși nu are informații precise despre mărimea creșterilor de preț, disputa comercială globală îi îngreunează ajustarea estimărilor financiare pentru întregul an, în ciuda unei creșteri semnificative a profitului în primul trimestru.
”Tarifele mai mari vor duce în cele din urmă la costuri mai mari pentru toate produsele noastre de pe piața americană”, a comunicat Adidas. Deși compania a subliniat că este ”parțial expusă” tarifelor aplicate produselor din China, aflate în prezent la o rată efectivă de 145%, Adidas a precizat că și-a redus deja exporturile de produse fabricate în China către SUA. Impactul cel mai mare provine, însă, din creșterea generală a tarifelor SUA, situate în jurul valorii de 10%, în contextul negocierilor comerciale în desfășurare.
”Având în vedere incertitudinea legată de negocierile dintre SUA și diferitele țări exportatoare, nu știm care vor fi tarifele finale. Prin urmare, nu putem lua decizii definitive în acest moment. Creșterea costurilor din cauza tarifelor mai mari va conduce inevitabil la majorări de prețuri, nu doar în sectorul nostru, însă este imposibil de cuantificat acest impact sau de anticipat cum va reacționa cererea consumatorilor”, a adăugat compania.
Adidas a recunoscut că în prezent nu poate produce aproape niciunul dintre produsele sale în SUA. Compania, cunoscută pentru pantofii sport Superstar, Sambas, Stan Smith și Gazelle, își produce bunurile în fabrici din țări precum Vietnam și Cambodgia, ambele confruntate cu tarife SUA de peste 40% în lipsa unui acord comercial. O dilemă similară în privința creșterii prețurilor și impactului asupra cererii este resimțită de aproape toate companiile de retail active pe piața americană.
Profit în creștere, dar previziuni prudente
Fără incertitudinile provocate de tarifele din SUA, Adidas ar fi putut să-și majoreze estimările privind veniturile și profitul operațional pentru întregul an, datorită unui portofoliu solid de comenzi și a sentimentului pozitiv în jurul brandului. Compania și-a menținut însă perspectivele actuale, afirmând că „intervalul de rezultate posibile s-a lărgit.”
În primul trimestru, profitul net din operațiunile continue a crescut cu 155%, ajungând la 436 milioane de euro, depășind estimarea de 383 milioane de euro. Vânzările nete au urcat cu 12,7%, ajungând la 6,15 miliarde de euro, iar marja operațională a crescut cu 3,8 puncte procentuale, până la 9,9%.
De asemenea, Adidas a reușit să depășească dificultățile legate de colaborarea cu muzicianul Ye, încheiată în 2022. Analiștii Deutsche Bank au apreciat că Adidas ”a livrat un rezultat solid, cu progrese pe toate planurile,” în ciuda incertitudinilor crescute.
”Până acum, Adidas a înregistrat o creștere a vânzărilor de două cifre în toate regiunile și canalele, cu performanțe mai bune pe segmentul de vânzări angro față de cel direct către consumator,” a declarat un analist. Compania speră ca tendințele pozitive să continue, în ciuda incertitudinilor economice generate de tarifele din SUA.