Airbag-urile Takata lovesc din nou: Citroen solicită oprirea imediată a vehiculelor C3 și DS3 din întreaga Europă
Airbag-urile cu probleme ale producătorului japonez Takata au provocat un nou incident tragic în Franţa, determinând constructorul auto francez Citroen să ceară, marţi, imobilizarea imediată a tuturor automobilelor C3 şi DS3 din Europa. Aceste vehicule sunt echipate cu airbag-uri periculoase, conform informațiilor disponibile.
Responsabilitatea airbag-urilor Takata a fost confirmată în decesul unei femei de 37 de ani, care a suferit răni grave într-un accident petrecut pe 11 iunie la Reims. Explozia airbag-ului din autovehiculul său model Citroen C3 din 2014 a condus la incidentul fatal, a declarat procurorul din Reims, Francois Schneider.
În urma acestui eveniment, ministrul francez al Transporturilor a cerut imobilizarea tuturor automobilelor Citroen C3 şi DS3 pentru schimbarea airbag-ului. Până în prezent, unii conducători auto au fost invitaţi la service pentru a-şi schimba airbag-urile, dar acest lucru nu interzicea utilizarea vehiculelor.
Marţi seara, Citroen a reacționat prin vocea directorului general, Xavier Chardon, care a lansat un apel de tip „stop drive” în toată Europa. Aceasta înseamnă imobilizarea imediată a tuturor vehiculelor C3 şi DS3, indiferent de anul de producție, urmată de o reparare. Aproximativ 441.000 de automobile Citroen C3 şi DS3 produse până în 2019 sunt vizate de acest anunţ în Europa, dintre care 82.000 în Franţa, pe lângă cele deja imobilizate.
Xavier Chardon a subliniat importanța contactării clienților: „Este important ca clienţii să ne contacteze. Nu fugim de responsabilitate. Vehiculele au fost rechemate la service, vom merge cu un pas mai departe cu un «stop drive»”. El a promis că va asigura personal că „nu va mai exista niciun airbag Takata în automobilele Citroen”.
Începând din 2014, scandalul airbag-urilor defectuoase marca Takata a afectat industria auto mondială. Airbag-urile frontale Takata conţin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbag-urile frontale s-ar activa, ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice şi declanşarea anormală a acestuia. În ultimul deceniu, peste 100 de milioane de airbag-uri Takata au fost înlocuite din cauza temerilor legate de siguranța acestora.