Atenție la capcane: Cum inteligența artificială amplifică înșelătoriile în turism prin anunțuri și ghiduri false!
Dacă sunteți în căutarea unei chirii de vară de ultim moment, feriți-vă de anunțurile false. Pe fondul inteligenței artificiale, escrocii nu se mai mulțumesc cu câteva imagini idilice ale unei case cu piscină. Această tehnologie a dat naștere unor noi tipuri de fraudă online, conform unui responsabil cu securitatea de la Booking.
Cu ajutorul inteligenței artificiale generative, este posibilă generarea unor fotografii de profil, a unor biografii și a unor texte care nu mai au stilul standardizat al primelor versiuni ale GPT Chat. Acest lucru înseamnă că victima poate primi mesaje personalizate de la falsul proprietar.
Infractorii cibernetici sunt capabili să genereze conținut realist de înaltă calitate, făcând ca aceste anunțuri și site-uri false să fie nu numai credibile, ci uneori imposibil de distins de cele reale. Marile orașe europene și destinațiile sezoniere aglomerate sunt țintele principale pentru acest tip de înșelătorie. În Franța, Booking identifică două tipuri recurente de anunțuri false: vile de lux false pe Riviera Franceză, care tind să apară între februarie și mai, și cabane de lux false în Alpi, care apar între septembrie și ianuarie.
Cum să evitați înșelătoriile
Feriți-vă de ofertele care sunt prea bune pentru a fi adevărate. Un preț pe noapte mult mai mic decât prețul mediu pentru acest tip de proprietate, descrierile inconsecvente sau modificările recente ale detaliilor sau numelui unității pot fi semnale de alarmă. În caz de îndoială, este recomandat să nu comunicați niciodată cu o gazdă în afara platformelor de închiriere. Escrocii încearcă adesea să deturneze schimburile de mesaje pe sistemele de mesagerie privată pentru a solicita transferuri bancare, informații despre cardurile de credit sau comunicări directe.
Ghiduri false de călătorie
O altă înșelătorie turistică dezvoltată cu ajutorul inteligenței artificiale este reprezentată de ghidurile de călătorie false de pe platformele online. De exemplu, un ghid de călătorie despre Franța avea toate atuurile: era cu 30% mai ieftin decât echivalentul său Lonely Planet și avea peste o sută de recenzii pozitive. Totuși, la o privire mai atentă, recenziile erau scrise într-o manieră generică, iar autorul nu avea nicio referință pe internet. Folosind un software de detectare a conținutului generat de inteligența artificială, s-a descoperit că textul fusese scris 100% cu ajutorul acestei tehnologii, iar cartea a fost retrasă de pe platformă.
Alte ghiduri turistice vândute pe site-urile de vânzări online au caracteristici similare. Printre acestea se numără seria Travel Guide, care include aproximativ o sută de destinații, precum Senegal, Grecia, Austria, Namibia etc. Acestea sunt semnate de un anume Francis Z. Jones, despre care nu există informații relevante pe internet. Descrierile elogioase ale locurilor de vizitat ridică semne de întrebare cu privire la autenticitatea acestor cărți.