Atenție la înșelătorii: Escroci se dau drept polițiști sau funcționari BNR pentru a sustrage datele tale bancare!
Într-o nouă tentativă de fraudă, un tânăr din București, pe nume Matei, a fost contactat telefonic de un individ care pretindea că este inspector principal de poliție. Acesta i-a comunicat că un infractor căutat de Interpol a solicitat un credit de 50 de mii de lei în numele său. Pentru a adăuga un plus de credibilitate, tânărul a primit ulterior un apel video de la un pretins angajat al Băncii Naționale a României (BNR).
Matei a declarat că bărbatul i-a solicitat informații despre conturile sale bancare și valorile existente în acestea, asigurându-se că atacatorii nu vor rămâne fără bani din conturile victimei. „Mi-a comunicat că îmi va face transferul către un consultant de la Banca Națională care se va ocupa de cazul meu și va nota informații despre conturile mele în dosarul pe care poliția l-ar fi deschis”, a spus Matei.
După câteva momente, Matei a fost preluat de așa-zisul angajat BNR, care a insistat pentru un apel video în scopul confirmării identității sale. „Mi-a arătat o nouă legitimație, de data aceasta de la BNR”, a adăugat el. Însă, în momentul în care a refuzat să ofere informații personale, apelul s-a întrerupt.
Banca Națională a României a avertizat că angajații săi nu vor solicita niciodată telefonic date personale. „Angajații noștri nu vă vor contacta niciodată cu privire la veniturile personale, credite solicitate/aprobate/ acordate de BNR sau de alți creditori profesioniști, activitate frauduloasă în numele dvs. sau alte aspecte de natură financiară”, subliniază BNR.
De asemenea, Poliția a precizat că nu va oferi detalii din anchete penale prin telefon. „Niciodată un polițist nu se va legitima sub formatul acesta sau în varianta online. Întotdeauna, dacă este necesar să se poarte o discuție cu un cetățean, acesta este invitat la secție”, au declarat reprezentanții IGPR.
În ceea ce privește legitimația prezentată, experții au afirmat că aceasta nu este una reală, fiind folosite elemente menite să conferă un aspect de gravitate. ANCOM a cerut operatorilor de telefonie să blocheze numerele străine de fix, însă atacatorii au început să folosească numere de telefon mobil. „Nu este suficientă această măsură, dar este absolut necesară, rezolvă o mare parte din problemă”, a declarat Pavel Popescu, vicepreședintele ANCOM.
Anul trecut, au fost detectate în mediul online peste 27 de milioane de incidente de securitate, conform unui raport DNSC.