Audi dezvăluie o variantă accesibilă cu 20.000 de euro mai puțin a modelului său electric e-tron GT
Fanii mașinilor electrice care doresc să achiziționeze un automobil Audi au acum o opțiune mai accesibilă. Modelul Audi e-tron GT quattro a primit o versiune restilizată cu un preț mai mic cu 20.000 de euro.
Audi a prezentat noul model electric e-tron GT quattro, în versiunea de bază restilizată, care oferă o autonomie ce depășește 600 de kilometri, având un preț care se apropie de cel cu care a fost lansat acum patru ani. Noua variantă aduce modificări esențiale în ceea ce privește performanțele, având motoare ce generează o putere totală de 585 CP (496 CP putere reală, la care se adaugă overboost-ul) și reușind să asigure o autonomie de 622 km cu ajutorul aceleași baterii de 97 kWh. De asemenea, puterea de încărcare la stații DC a crescut la 320 kW, acolo unde este disponibilă.
Noul Audi e-tron GT quattro reprezintă o reducere semnificativă de preț față de gama de versiuni lansată anul trecut, care avea un preț de intrare de 128.700 de euro pe piața din România, pentru versiunea S e-tron, chiar dacă performanțele acesteia erau mai reduse. La lansarea din 2021, modelul putea fi comandat cu aproximativ 100.000 de euro, o variantă cu o baterie mai mică, care între timp a dispărut.
Audi e-tron GT împărtășește aceeași platformă și multe componente cu Porsche Taycan, ceea ce îl face mai puțin atractiv, având în vedere că prețurile sunt comparabile. Modelul a fost considerat un competitor puternic pentru Tesla Model S, care a pierdut vânzări în fața acestui model, într-o piață foarte competitivă.
Dimensiunile Audi e-tron GT sunt de 4,99 metri lungime, 1,96 metri lățime și 1,41 metri înălțime, având un ampatament de 2,9 metri. Modelul este echipat cu cele mai avansate tehnologii disponibile, inclusiv Audi Virtual Cockpit, cu două ecrane de 12,3 și 10,1 inci, și un interior elegant, realizat din materiale ecologice.
Printre caracteristicile acestui model se numără opțiunea de setare a sunetelor pe care mașina le poate emite artificial, atât la motor, cât și la frânare. Aceste sunete au fost studiate atent de specialiști. Audi e-tron GT este produs în uzina de top a mărcii, în Neckarsulm, unde a fost fabricat și R8, beneficiind de operațiuni de asamblare specifice unei fabrici de lux.
Sistemul de tracțiune quattro, controlat de computere, distribuie cuplul între punțile față și spate complet variabil și cu o viteză extrem de mare, asigurând cea mai bună tracțiune în funcție de condițiile de rulare. Controlul precis al transmisiei și al celor două motoare se realizează în doar câteva milisecunde.