Audi îmbină echipele de motoare și șasiu în pregătirea debutului în Formula 1
Planul mărcii Audi de a intra în Formula 1 cu o echipă proprie avansează prin numirea de noi responsabili. După atragerea investitorilor strategici de la Fondul de Investiții Qatar și preluarea completă a echipei Sauber, acum sunt unificate toate activitățile sub o singură conducere.
Echipa de Formula 1 a mărcii Audi va fi condusă de Mattia Binotto, care va coordona activitățile de dezvoltare din unitățile de motoare din Germania și din centrul tehnic din Anglia, dedicat dezvoltării mașinii. Binotto a fost anterior director tehnic.
Numirea sa are ca scop integrarea și coordonarea tuturor activităților legate de mașină și sistemul de propulsie, cu mai puțin de 10 luni înainte de debutul primului sezon din istoria mărcii în Formula 1.
Christian Foyer a fost numit COO al Audi Formula Racing GmbH (AFR), compania responsabilă de motorul viitoarei mașini. Foyer este inginer specializat în motoare cu ardere internă și are o experiență de 18 ani în operațiuni și management de proiect pentru diverse echipe și producători de F1. El îl înlocuiește pe Adam Baker, care a părăsit compania în urma unei înțelegeri cu Audi.
Gernot Döllner, președintele Consiliului de Administrație al AUDI AG, a declarat: „Dorim să-i mulțumim lui Adam Baker pentru angajamentul său din ultimii ani. A jucat un rol decisiv în conturarea conceptului strategic general pentru intrarea Audi în Formula 1.” Döllner a adăugat că experiența lui Foyer va asigura cooperarea sinergică și viteza necesară în procesul de debut.
Odată cu unificarea structurilor, poziția de CEO a fost eliminată, iar Stefan Dreyer a fost menținut ca Chief Technology Officer și purtător de cuvânt al consiliului de administrație AFR. Jonathan Wheatley a fost numit director al echipei și purtător de cuvânt al Sauber Motorsport AG, echipă care va deține licența F1 și va activa în competiție, în ciuda faptului că a fost cumpărată integral de Audi AG. Wheatley se va ocupa de gestionarea operațiunilor de curse și de reprezentarea echipei Audi în forurile F1.
Echipa Audi de Formula 1 a fost restructurată după preluarea mărcii de către Gernot Döllner, când au fost schimbați Oliver Hoffmann, șef de dezvoltare al Audi și coordonatorul F1, și CEO-ul Andreas Seidl. În locul acestora a fost instalat Mattia Binotto, venit de la Ferrari, care acum preia conducerea generală a echipei.
Binotto a absolvit ingineria mecanică la EPFL în Elveția și s-a alăturat echipei de test F1 a Ferrari în 1995. A avut diverse funcții, inclusiv inginer șef și director al departamentului motoare, devenind în 2019 șef al Scuderia Ferrari.
În toamna trecută, Audi a anunțat că Fondul suveran din Qatar (Qatar Investment Authority) a intrat în structura de acționariat a echipei de Formula 1, cu o participație „minoritară substanțială”. QIA este unul dintre investitorii importanți ai Volkswagen Group, cu aproximativ 10% din acțiuni.
Audi și Porsche, două mărci ale grupului VW, au decis în 2022 să intre în Formula 1 din rațiuni de marketing, dar doar Audi a reușit să ajungă la un consens cu partenerii de negocieri pentru preluarea unor echipe disponibile. Intrarea în competiție va avea loc în sezonul 2026, odată cu modificarea substanțială a regulamentelor.
FIA a anunțat că noile reglementări vor menține motoarele V6, de mare putere, dar motoarele electrice din ansamblul hibrid vor putea avea până la 50% din totalul puterii. Vor fi utilizați combustibili 100% sintetici, cu emisii nete de carbon zero, iar reglementările financiare vor reduce costurile pentru echipe.
Interesul global pentru Formula 1 este în continuă creștere, iar seria de curse este unul dintre evenimentele sportive cu cea mai mare acoperire din lume. În 2021, peste 1,5 miliarde de telespectatori au urmărit cursele, iar popularitatea Formula 1 a crescut pe piețe-cheie precum China și SUA.