AUR își îndreaptă săgețile spre Guvernul Bolojan: două moțiuni simple pentru miniștrii Energiei și Transporturilor
AUR a demarat o nouă ofensivă politică prin depunerea a două moțiuni simple împotriva miniștrilor Bogdan Ivan și Ciprian Șerban. Prima moțiune, intitulată „România în beznă – falimentul programat al sistemului național”, subliniază eșecul Ministerului Energiei în toate dimensiunile fundamentale ale guvernării, inclusiv planificare, execuție, cercetare, suveranitate și protejarea consumatorului. AUR afirmă că România, odată cunoscută ca „țara care lumina Balcanii”, se confruntă acum cu teama întreruperii curentului. Moțiunea va fi dezbătută și votată pe 17 noiembrie.
Documentul depus de AUR arată că, după 140 de ani de la inaugurarea primei rețele electrice de iluminat din Europa, la Timișoara, guvernul riscă să oprească lumina în întreaga țară. În prezent, România se confruntă cu una dintre cele mai grave crize energetice din ultimele decenii, iar sistemul energetic național se află într-o stare fragilă, cu un risc real de colaps. AUR acuză deciziile politice eronate și angajamentele europene păguboase care au afectat securitatea națională.
Moțiunea subliniază că închiderea succesivă a hidrocentralei Vidraru, a Reactorului 1 de la Cernavodă și a majorității termocentralelor a condus la o reducere a rezervei sincrone de energie. România are cele mai mari prețuri la energie din UE raportate la puterea de cumpărare, iar gospodăriile medii cheltuiesc 20-25% din venituri pe energie, dublu față de media UE.
AUR acuză Ministerul Energiei de „neglijență, ineficiență și lipsă de viziune”. În același timp, liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a anunțat depunerea unei moțiuni simple împotriva ministrului Transporturilor, Ciprian Șerban, intitulată „Calea ferată a pierdut trenul”. Această moțiune, semnată de 37 de parlamentari, evidențiază lipsa de progres în modernizarea rețelei feroviare, care a existat doar pe hârtie în ultimii ani.
Peiu a subliniat că viteza medie a trenurilor de călători în România a fost de doar 40 km/oră, iar vagoanele de marfă au circulat cu puțin peste 17 km/oră, situând România pe penultimul loc în clasamentul european la capitolul performanță feroviară. Întârzierile mari în proiectele de infrastructură, cum ar fi reabilitarea căii ferate Curtici-Simeria, sunt rezultatul unei gestionări slabe a contractelor de reabilitare.
Moțiunea împotriva ministrului Transporturilor va fi dezbătută și votată pe 17 noiembrie. AUR invită miniștrii să își asume eșecul și să facă gesturi de responsabilitate în fața incompetenței administrative.

