Autostrada Sibiu-Pitești: Deschiderea secțiunii 4 ar putea surprinde cu un avans față de planuri
Stadiul fizic al lucrărilor pe șantierul secțiunii 4 Curtea de Argeș – Tigveni a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) depășește 75%, ceea ce face posibilă deschiderea circulației pe acest tronson mult înaintea termenului contractual de finalizare.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, a anunțat pe pagina sa de Facebook că avansul pe șantier este foarte bun, cu un stadiu fizic pe cei aproximativ 10 km care depășește 75%. La cele două galerii ale tunelului Momaia Daniela (1.350 m) și Alina (1.342 m) se efectuează lucrări de hidroizolație, cămășuire, armare și betonare, iar stadiul fizic este de 80%.
Lucrările progresează bine și la viaductul Bușaga, cu o înălțime de 30 de metri, unde stadiul fizic a ajuns la 85%. Constructorul austriac a pus deja în funcțiune stația de mixturi bituminoase și urmează să înceapă asfaltarea pe mai multe sectoare.
În prezent, pe șantier lucrează peste 600 de muncitori și aproximativ 200 de utilaje. Deși termenul contractual de finalizare a secțiunii Curtea de Argeș – Tigveni este anul 2027, avansul din șantier face posibilă deschiderea circulației pe acest sector de autostradă mult mai devreme.
Construcția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești are o valoare de 1,67 miliarde de lei (fără TVA), suma fiind asigurată prin Programul Transport 2021 – 2027. Autostrada Sibiu – Pitești (A1), una dintre cele mai importante investiții de infrastructură rutieră din România, va avea o lungime totală de 122 de kilometri și este împărțită în cinci secțiuni:
- Secțiunea 1: Sibiu – Boița (13,17 km)
- Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km)
- Secțiunea 3: Cornetu – Tigveni (37,4 km)
- Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km)
- Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km)