BAT evidențiază importanța produselor fără fum în diminuarea riscurilor legate de fumat
Țigările electronice au fost introduse pe piață acum 20 de ani, iar astăzi există o gamă variată de produse fără fum, cum ar fi produsele pentru vapat, produsele care încălzesc tutunul și pliculețele cu nicotină pentru uz oral. Aceste produse nu ard tutunul și nu generează majoritatea substanțelor chimice nocive asociate cu fumul de țigară.
Țările care au adoptat produsele fără fum au observat o reducere semnificativă a prevalenței fumatului. Suedia este un exemplu notabil, unde produsele fără fum au demonstrat eficiență în reducerea efectelor nocive asociate fumatului. De asemenea, pe 30 mai, cu ocazia Zilei Mondiale a Vapatului, BAT a lansat un apel pentru colaborare în vederea accelerării tranziției către o lume fără fum (Smokeless World). După 20 de ani de la apariția țigărilor electronice, fumătorii adulți care altfel ar continua să fumeze au acum posibilitatea de a se transforma complet către alternative cu risc redus.
Țări precum Japonia, Noua Zeelandă, Suedia, Regatul Unit și SUA au raportat scăderi semnificative ale prevalenței fumatului. Suedia, având date pe termen lung, arată că abordarea de reducere a riscurilor asociate fumatului este eficientă. În ultimii 30 de ani, mulți fumători suedezi au trecut la snus, un produs tradițional de tutun pentru consum oral. Deși consumul de tutun pe cap de locuitor în Suedia este similar cu media Uniunii Europene, țara are cea mai scăzută prevalență a fumatului din UE, de 5,4%.
Kingsley Wheaton, Chief Corporate Officer BAT, a subliniat: „Reglementarea progresivă ce permite fumătorilor adulți, care altfel ar continua să fumeze, să aibă acces la produse fără fum și să renunțe complet la fumat, poate susține reducerea incidenței fumatului. Aceasta trebuie dublată de măsuri de protecție a consumatorilor, prin standarde înalte impuse produselor și de măsuri de prevenire a accesului minorilor la aceste produse, precum și de sancțiuni pentru cei care încalcă regulile.” Wheaton a adăugat că reducerea riscurilor asociate fumatului este în interesul tuturor și că abordarea acestei probleme societale poate fi realizată doar prin dialog deschis și colaborare.
BAT a lansat recent Omni™, o platformă destinată încurajării schimbului de idei și dovezi științifice pentru a promova dialogul în privința reducerii efectelor asociate fumatului.
BAT este o companie globală de top în domeniul bunurilor de larg consum, angajând peste 48,000 de persoane la nivel mondial. În 2024, compania a obținut venituri de 25.9 miliarde de lire sterline, cu un profit ajustat din operațiuni de 11.9 miliarde de lire sterline. Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori adulți să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului, iar 50% din venituri să fie generate de această categorie de produse până în 2035. Portofoliul BAT include o gamă diversificată de produse cu nicotină care nu implică ardere, inclusiv produse pentru vapat, produse de încălzire a consumabilelor din tutun și plante, și produse moderne din nicotină pentru uz oral.
BAT își propune să reducă consumul de resurse naturale, să îmbunătățească condițiile de trai în comunitățile în care își desfășoară activitatea și să îndeplinească obiectivele climatice prin obținerea neutralității emisiilor de-a lungul lanțului de distribuție până în 2050. Compania a primit certificarea AAA din partea CPD în 2024 pentru rezultatele privind gestionarea schimbărilor climatice, securitatea resurselor de apă și a pădurilor, demonstrând un angajament puternic față de transparență și protejarea mediului.