Bilete la preț de nimic: Companiile aeriene pregătesc locuri în picioare
Mai multe companii aeriene low-cost se pregătesc să introducă opțiunea de a sta doar în picioare, cu scaunele capitonate în stil bicicletă care permit pasagerilor să se aplece într-un unghi fără a sta complet jos. Aceste scaune ar putea fi disponibile începând cu 2026, conform unei postări de pe Instagram.
Scaunele, cunoscute sub numele de Skyrider 2.0, sunt dezvoltate de producătorul Aviointeriors și ar putea crește capacitatea de pasageri cu 20%. Acestea au fost prezentate inițial la Aircraft Interiors Expo 2018 din Hamburg. Skyrider 2.0 reprezintă o versiune îmbunătățită a unui concept anterior, care nu a fost lansat în 2010, și dispune de mai multă căptușeală și montări mai ferme, cu stâlpi care conectează fiecare rând la tavan și podea.
Compania care a dezvoltat Skyrider 2.0 susține că acest scaun inovator permite o densitate ultra-înaltă în cabina aeronavei, deschizând astfel experiența de călătorie către o piață mai largă de pasageri. Principalul său avantaj este designul care asigură o poziție mai verticală a pasagerului, permițând instalarea scaunului la un pas redus, menținând un confort adecvat. Acest design permite transportatorilor să crească numărul de pasageri cu 20% și să îmbunătățească profiturile.
În plus, Skyrider 2.0 cântărește cu 50% mai puțin decât scaunele economice standard și are un număr redus de componente, ceea ce conduce la costuri minime de întreținere. Compania afirmă că aceste scaune reprezintă „noua frontieră a biletelor low-cost și a experienței pasagerilor”.
Șeful Ryanair, Michael O’Leary, și-a exprimat dorința de a utiliza „locuri în picioare”. În 2012, el a declarat că dorește ca aeronavele Boeing 737 să fie echipate cu 10 rânduri de scaune Skyrider și 15 rânduri de scaune tradiționale, sugerând că biletele ar putea costa între 1 și 5 lire sterline.
Cu toate acestea, scaunele în picioare ale companiilor aeriene bugetare au fost criticate de experți. O problemă majoră este percepția asupra siguranței. Un specialist britanic a declarat că o astfel de mișcare necesită o supraveghere strictă și o explicație clară pentru pasageri cu privire la siguranța acestora.