BMW accelerează pe drumul electric: o expansiune surprinzătoare în Europa!
BMW reușește să-și accelereze prezența pe segmentul electric al industriei auto globale, în ciuda provocărilor cu care se confruntă în China, unde vânzările au scăzut. În primele trei luni ale acestui an, BMW Group a vândut la nivel global 109.516 automobile complet electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 32,4%, în timp ce mulți dintre rivali, precum Tesla, Audi, Mercedes și Porsche, se confruntă cu stagnări sau scăderi.
La finalul anului 2024, BMW s-a clasat pe locul 6 la nivel mondial, cu o creștere de 14% față de anul precedent, vânzând 426.594 unități complet electrice. Trei dintre mărcile care au depășit BMW în 2024 provin din China, iar celelalte două sunt Tesla și VW. Creșterea din acest an a devenit astfel mai puțin surprinzătoare, dar valorile de creștere din Europa, unde piața a intrat într-o fază de expectativă față de propulsia electrică, sunt considerabile.
În intervalul ianuarie – martie, BMW a vândut în Europa un total de 241.867 autoturisme cu toate tipurile de propulsie, înregistrând o creștere de 6,2%. Dintre acestea, automobilele complet electrice au reprezentat 25,8%, respectiv 62.400 de autoturisme. BMW Group a reușit astfel să-și majoreze cota de piață a mașinilor electrice la nivel global la 18,7%, cea mai mare pentru o companie auto care vinde și automobile cu combustie. Inclusiv motorizările PHEV au adus un volum total de 157.495 unități, o creștere de 28,5% față de anul anterior, asigurând companiei o situație favorabilă în privința emisiilor de CO2 pentru acest an, cu perspective excelente pentru următorii doi ani.
BMW a realizat o electrificare de succes a mărcii MINI, care a depășit 35% din totalul vânzărilor la nivel global. Jochen Goller, membru al Consiliului de Administrație al BMW Group, a afirmat că „strategia de deschidere tehnologică a BMW Group se dovedește a fi de succes”, evidențiind că noile modele MINI electrice au avut un impact pozitiv asupra vânzărilor.
În primul trimestru, brandul BMW a livrat 86.449 unități de mașini electrice, înregistrând o creștere de 10% față de perioada similară din 2024. BMW Group se pregătește să atingă în acest an două praguri importante în strategia sa de electrificare: livrarea a trei milioane de automobile electrificate (BEV și PHEV) de la lansarea primului BMW i3 și atingerea a 1,5 milioane de automobile electrice (BEV) vândute în acest interval.
Deși grupul BMW a înregistrat un declin ușor al vânzărilor în primele trei luni ale anului, cu -1,4% și un volum total de 586.149 vehicule vândute, marca BMW a vândut 520.142 unități (-2%), în timp ce MINI a crescut cu 4,1%. Vânzările au scăzut cu -1,3% în Germania și cu 17,2% în China, unde volumul vândut a fost de 155.195 unități.