BMW iX3 își revendică coroana în Europa, având cea mai impresionantă autonomie a bateriei!
Cursa pentru cele mai mari autonomii oferite de bateriile mașinilor electrice este în plină desfășurare, având în vedere că aceasta poate atrage clienți noi, în special pe cei afectați de așa numita „range anxiety”. În prezent, doar câteva modele electrice depășesc 700 de km cu o singură încărcare, însă BMW anunță că noul iX3 va depăși 800 de km, începând din toamnă.
Lansarea SUV-ului electric iX3 este așteptată cu interes de fanii mărcii și de clienții interesați de cele mai noi tehnologii electrice. Teoretic, viitorul SUV ar trebui să aducă o mică revoluție în segmentul electric, având în vedere că BMW a construit o fabrică de la zero în Ungaria pentru a produce acest nou model. De asemenea, BMW a dezvoltat o platformă complet nouă, Neue Klasse, care va introduce o serie de tehnologii noi și o baterie de ultimă generație.
BMW oferă primele informații tehnice care sugerează că iX3 va intra pe primul loc în segmentul electric european. În prezent, iX3 se află în linie dreaptă cu testele pre-lansare, iar compania a anunțat că ultimele verificări au loc în Miramas, sudul Franței, înainte de premiera din Munchen, în luna septembrie, în cadrul IAA Mobility, salonul auto bianual din Germania. Producția de serie va începe în ultimele săptămâni ale anului, la uzina din Debrecen, Ungaria.
„Autonomie mai mare, încărcare mai rapidă, un concept complet nou de afișare și operare și inteligența a patru superbrains sunt caracteristicile distinctive ale Neue Klasse. Cu viitorul BMW iX3 – primul model al noii generații de automobile – introducem actualizări tehnologice fundamentale cu obiectivul clar de a amplifica plăcerea de a conduce tipică BMW la un nivel complet nou”, a declarat Mike Reichelt, directorul Neue Klasse BMW.
Noile tehnologii cu care va veni iX3 pe piață includ sistemul de operare și interfața de utilizator BMW Panoramic iDrive, a șasea generație a sistemului de propulsie electric (Gen6), oferind o autonomie de până la 800 km pe cea mai avansată versiune. Încărcarea rapidă de până la 400 kW permite obținerea a peste 350 km autonomie în doar 10 minute. Alte caracteristici includ computerul de control Heart of Joy și pachetul de software BMW Dynamic Performance Control. De asemenea, sistemul Panoramic Vision va proiecta informațiile pe o suprafață neagră imprimată în parbriz, iar 3D Head-Up Display, opțional, va proiecta informații pentru navigație și condus autonom.
În ceea ce privește sistemul de propulsie, acesta se bazează pe o arhitectură proprie, având în centru o baterie de înaltă tensiune cu celula cilindrică de baterie proprie BMW, care oferă o densitate de energie cu 20% mai mare decât celulele prismatice utilizate anterior. Celulele sunt integrate direct în bateria de înaltă tensiune, esențiale pentru structura caroseriei modelelor Neue Klasse.
SUV-ul electric va dispune, de asemenea, de funcții de încărcare bidirecțională, vehicle-to-load și vehicle-to-grid, permițând livrarea de energie cu până la 3,7 kW și cu 19,2 kW prin wallbox-ul DC disponibil.
Până în prezent, automobilul cu cea mai mare autonomie de pe piață este Mercedes EQS, care se apropie de 800 km, având o baterie ce depășește 100 kWh. Cifrele oficiale Mercedes indică o autonomie de 795 km, ceea ce înseamnă că BMW va deveni, dacă va livra autonomia promisă, mașina electrică cu cea mai performantă baterie pe piața din Europa.
Mai multe detalii vor fi anunțate de BMW la momentul lansării modelului de serie, în luna septembrie.