BRD își surprinde clienții cu lansarea unor carduri inovatoare
BRD Groupe Société Générale a început, gradual, producția cardurilor bancare din plastic reciclabil, inclusiv carduri de debit și de credit, destinate atât persoanelor fizice, cât și companiilor. Toate cardurile noi emise, reînnoite sau înlocuite vor fi realizate exclusiv din plastic reciclat.
Cardurile de debit pentru persoanele fizice beneficiază de un nou design modern, elegant și rafinat, având ca scop îmbunătățirea experienței vizuale și tactile a clienților. Ioana Pârvu, Director Carduri, Automate de Plată și Soluții de Plată, a declarat: „Tranziția către plasticul reciclabil este un pas firesc în strategia noastră de sustenabilitate și inovare. Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului.”
Performanțele financiare ale BRD
În primul trimestru din 2025, BRD a raportat un profit net de 350 de milioane de lei, în creștere cu 7% față de aceeași perioadă a anului anterior. Creditarea a crescut cu aproape 20%, iar venitul net bancar a crescut cu 9,7%, atingând aproape 1,1 miliarde de lei. Veniturile nete din dobânzi au avansat cu 5,9%, datorită volumelor mai mari de credite atât pe segmentul retail, cât și pe cel al companiilor.
Veniturile nete din comisioane au crescut cu 29% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, fiind susținute de activitățile legate de carduri, custodie, transferuri și activități de creditare. Cheltuielile operaționale au crescut cu 8,3%, în principal din cauza creșterilor salariale și a altor beneficii, precum și a costurilor legate de servicii IT&C și consultanță.
Creșterea creditării și a activelor
Creditele nete în sold, inclusiv finanțările de leasing, au ajuns la 51,6 miliarde de lei, marcând o creștere de 20,5% față de sfârșitul lunii martie 2024. Creditarea companiilor a crescut cu 31,9%, iar creditele retail au avansat cu 13,6%, atingând 28,6 miliarde de lei. Producția de credite retail noi a fost de 3,3 miliarde de lei, cu 41% mai mult decât în primul trimestru din 2024.
Activele grupului au crescut cu 4,7% față de martie 2024, ajungând la 88,2 miliarde de lei. Baza de depozite a crescut cu 5,2%, la 66,2 miliarde de lei, susținută de intrări mai mari în conturile curente ale persoanelor fizice și de depozitele companiilor, care au înregistrat o creștere anuală de 6,8%.