Bulgarii în stare de uimire: Rutele cele mai rapide între două orașe trec prin România!
Cea mai rapidă soluție pentru a călători între orașele dunărene Ruse și Vidin din Bulgaria este prin România. Mii de bulgari au descoperit că drumurile din țara vecină sunt mai rapide decât cele interne, conform unui raport. Datele de pe platformele de navigație indică faptul că traseul prin România durează aproximativ 4 ore și 36 de minute, în timp ce ruta bulgară prin Plevna necesită cel puțin 5 ore și 7 minute.
Problemele infrastructurii bulgare
Motivele acestei situații sunt legate de eșecul autostrăzii Hemus, o axă de transport crucială pentru nordul Bulgariei. Începută în 1974, aceasta ar fi trebuit să conecteze Sofia de Varna, dar, după aproape 50 de ani, rămâne în continuare incompletă. Ministrul bulgar al Dezvoltării Regionale, Ivan Ivanov, a declarat că, dacă actuala majoritate va avea ocazia să își finalizeze mandatul, se preconizează că autostrada Hemus va fi pusă în funcțiune în 2029.
Impactul aderării la Schengen
Odată cu intrarea Bulgariei în spațiul Schengen, programată pentru ianuarie 2025, eliminarea controalelor la frontierele terestre va face drumurile românești accesibile fără formalități, transformându-le astfel într-o alternativă practică la rețeaua rutieră bulgară. Această situație ilustrează starea precară a infrastructurii din nordul Bulgariei, obligând cetățenii să caute rute ocolitoare pentru a se deplasa în interiorul propriei țări.
Investiții și sărăcie regională
Se estimează că pentru nordul Bulgariei sunt planificate investiții de 3,928 miliarde de euro până în 2027, însă până în 2025 doar 1,59 miliarde au fost absorbite. Problema nu este lipsa fondurilor, ci incapacitatea de a implementa proiectele într-un mod eficient. Regiunile din nordul Bulgariei continuă să fie printre cele mai sărace din Uniunea Europeană în ceea ce privește PIB-ul pe cap de locuitor. În contrast, infrastructura românească se dezvoltă rapid, oferind conexiuni mai bune, inclusiv între orașele bulgare.
Astfel, Bulgaria se confruntă cu paradoxul în care cetățenii săi preferă să folosească drumuri din alte țări pentru a se deplasa, în loc să utilizeze rutele interne. Aceasta reprezintă o ilustrare dureroasă a stagnării dezvoltării infrastructurii din nordul Bulgariei și a timpului pe care va trebui să îl aștepte pentru o îmbunătățire reală.