BYD demarează activitatea în prima sa fabrică internațională, achiziționată de la Ford, cu scopul de a evita impozitele pe importuri
BYD a început producția de automobile în prima sa uzină situată în afara Chinei, unde vor fi asamblate, inițial, trei modele. Uzina a fost achiziționată de la Ford și va avea o capacitate de producție limitată. Brazilia reprezintă prima țară din lume după China în care BYD a realizat două performanțe semnificative: în luna iunie, marca chineză a devenit cea mai vândută pe această piață, depășind Fiat, iar pe 1 iulie a fost inaugurată producția în prima uzină din afara Chinei.
Uzina din Camacari, Brazilia, va fabrica modelele BYD Dolphin Surf (vândut sub numele Mini pe această piață și de Seagull în China), Song Pro și King. Capacitatea totală a fabricii este de 150.000 de unități anual, așa cum a fost construită de Ford. Americanii au vândut fabrica în 2024 celor de la BYD pentru suma de 55 de milioane de dolari, iar timpul necesar pregătirii și modernizării liniilor de fabricație a fost considerabil mai scurt decât în cazul unei fabrici construite de la zero.
Uzina va asambla mașinile cu ajutorul seturilor de componente SKD, prefabricate în China și exportate în Brazilia. Principalul avantaj al acestei uzine constă în cele 26 de depozite logistice, care vor primi kiturile SKD din China.
Investiția programată pentru această uzină se ridică la aproximativ un miliard de dolari, din care aproximativ un sfert au fost deja investiți în modernizare. Se preconizează crearea a 10.000 de noi locuri de muncă în fabrică și la furnizori, cu circa 3.000 de locuri de muncă estimate pentru uzina propriu-zisă, ce se vor adăuga la cele 1.000 existente. Provocarea principală a transformării uzinei a fost adaptarea la producția de vehicule electrice și PHEV, singurele tipuri de motorizări oferite de BYD pe piețele globale.
Constructorul chinez de automobile intenționează să utilizeze în viitor și secțiile de presaj, sudură și vopsitorie pentru o localizare mai bună a producției. Principalul furnizor de componente este Continental, de la care vor fi achiziționate anvelopele. Deși Brazilia și-a majorat taxele vamale pentru vehicule electrice și PHEV cu puțin timp înainte de lansarea producției, inaugurarea fabricii BYD nu rezolvă această problemă, deoarece taxele vor fi aplicate și mașinilor fabricate din kituri SKD. Astfel, mașinile electrice importate (integral sau sub formă de SKD) vor trebui să plătească 25% tarife vamale, iar cele PHEV – 28%.
BYD se confruntă cu o imagine publică afectată în Brazilia, în urma unui scandal legat de o investigație a procurorilor brazilieni, care a dus la un dosar penal pentru „trafic de persoane și condiții de muncă similare sclaviei”. Faptele au fost comise în timpul modernizării fabricii, fiind implicate 220 de muncitori chinezi aduși de un subcontractor al BYD.
Vânzările BYD pe piața din Brazilia au crescut în 2025 la peste 20.000 de unități în primul trimestru, ceea ce a consolidat poziția mărcii ca lider pe piața locală, depășind Fiat. BYD se pregătește, de asemenea, să finalizeze o uzină în Europa, în Ungaria, unde va produce cel puțin unul dintre modelele vândute local, Atto 2, având în vedere nevoia de a evita plata taxelor vamale din UE.
Grupul BYD a anunțat un volum de 377.628 de autoturisme vândute la nivel global în iunie, în creștere cu 11% față de iunie 2024. Din acestea, puțin mai mult de jumătate (54,8%) au fost electrice, respectiv 206.884 unități, care au crescut cu 42,5% față de anul trecut. Pe întreg semestrul, vânzările BYD s-au ridicat la 2,11 milioane de unități, înregistrând o creștere de 31,5% față de anul anterior, iar exporturile companiei au crescut la 464.266 de vehicule, reprezentând peste 20% din totalul vânzărilor.