BYD depășește Tesla în veniturile anuale pentru 2024
Producătorul chinez de vehicule electrice (EV) BYD a depășit Tesla în veniturile anuale pentru 2024, marcând o piatră de hotar semnificativă pe piața globală de vehicule electrice. Compania din Shenzhen a raportat o creștere cu 29% a veniturilor, ajungând la 777 de miliarde de yuani (107 miliarde de dolari), depășind astfel veniturile Tesla, care au fost de 97,7 miliarde de dolari, conform datelor publicate de CNN.
Creșterea rapidă a BYD a fost alimentată de vânzările puternice ale vehiculelor hibride, care i-au oferit un avantaj competitiv. Deși ambele companii au vândut aproape același număr de vehicule complet electrice în 2024 – 1,76 milioane pentru BYD și 1,79 milioane pentru Tesla – includerea de către BYD a vânzărilor hibride a dus livrările globale totale la un record de 4,3 milioane de unități.
Recent, fondatorul BYD, Wang Chuanfu, a introdus o tehnologie revoluționară de încărcare a bateriei, capabilă să încarce complet un vehicul electric în doar cinci minute, mult mai rapid decât sistemul de supraîncărcare de la Tesla, care necesită aproximativ 15 minute. În februarie, BYD a anunțat, de asemenea, că tehnologia sa avansată „God’s Eye” de asistență a șoferului va fi disponibilă gratuit pentru toate modelele sale.
În contrast, Tesla a eliminat butoanele „comandă acum” de pe site-ul său din China pentru limuzina Model S și SUV-ul Model X, fără a oferi vreo explicație. Această schimbare a avut loc în contextul escaladării războiului comercial dintre SUA și China, în care Trump a ridicat tarifele pentru China la 145%, iar Beijingul a răspuns prin creșterea taxelor la exporturile americane la 125%. Aceste taxe de import au făcut ca mașinile importate din SUA să devină mult mai puțin atrăgătoare în China comparativ cu cele produse local.
Pe de altă parte, vânzările Tesla au scăzut din nou în luna martie pe piețele-cheie din Europa, semnalizând o respingere tot mai accentuată a mărcii de către consumatori. În Franța și Suedia, vânzările de mașini Tesla au scăzut pentru a treia lună consecutiv, atingând cel mai redus nivel trimestrial din 2021. Această cădere de imagine a fost amplificată de criticile aduse CEO-ului Elon Musk și de implicarea sa politică, ceea ce a dus la acte de vandalism vizând showroom-uri și mașini Tesla în orașe precum Roma, Berlin și Stockholm.